تاریخ انتشار: ۰۶:۰۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

وضع دشوار آقازاده‌ها در ینگه دنیا!/ کدام یک از مقامات ایرانی نگران لغو اقامت فرزندشان در آمریکا هستند؟ +عکس

وزارت خارجه آمریکا امروز از طرح اخراج یا لغو ویزای فرزندان و اعضای خانواده مقام‌های جمهوری اسلامی در آمریکا به عنوان بخشی از کمپین حداکثر فشار به ایران خبر داد؛ سوال اینجاست که چرا این طرح ممکن است در آنچه به ادعای آمریکا تلاش برای تغییر رفتار ایران است موثر واقع شود؟
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟ + عکس
رویداد۲۴ بریان هوک رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک ویدئو از احتمال اخراج و لغو ویزای فرزندان و خانواده مقامات ایرانی در آمریکا خبر داده است.
 
آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و مدعی است کمپینی تحت عنوان حداکثر فشار به ایران با هدف تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده که تحریم‌های اقتصادی بخشی از آن است. با اظهارات امروز بریان هوک درباره بررسی طرح لغو ویزا و اقامت فرزندان و اقوام مقامات ایرانی، به نظر می‌رسد این کمپین ابعاد جدیدی پیدا کرده است.
 
اما آیا این طرح، آمریکا را به هدفش که تغییر رفتار ایران است نزدیک می‌کند؟ سوال مهمتر اینکه کدام یک از مقام‌های عالی رتبه نظام با این خبر نگران خواهند شد؟ برای پاسخ به این سوال، گزارش زیر را بخوانید:
 
مادر در اشغال سفارت آمریکا؛ فرزند در آمریکا!
 
عیسی هاشمی دانشجوی دکترای دانشکده روانشناسی حرفه‌ای شیکاگو، شعبه لس آنجلس است. مادر او معصومه ابتکار مشاور رییس‌جمهور در امور زنان است.
 
معصومه ابتکار در واکنش به انتقادها از اینکه چگونه می‌شود مادری سفارت یک کشور را اشغال کند اما فرزندش در همان کشور زندگی کند، گفته بود فرصتی برای تحصیل پیش آمده و فرزندش حق انتخاب دارد و می تواند انتخاب کند.
 
منتقدان در پاسخ به اظهارات معصومه ابتکار گفته بودند چرا فقط این حق برای فرزندان شما باید محترم شمرده شود!
 
پدر در مجلس، عمو در دولت

احسان نوبخت، دستیار استاد در دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن است. گفته شده خواهر او نیلوفر نوبخت نیز دستیار بالینی استاد در دانشگاه UCLA است. پدر آنها علی نوبخت نماینده پارلمان ایران و عموی آنها محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ایران است.
 
 
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
خانواده رئیس جمهور در نیویورک
 
علی فریدون یک مهندس ارشد در یک کمپانی آموزشی در نیویورک است که پدر او حسین فریدون ، برادر رییس جمهور ایران است.
 
مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است.
 
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
سایت بیزینس اینسایدر که بیشتر اخبار اقتصادی و فناوری را پوشش می‌دهد، نوشته است که مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است.
 
همسر مریم فریدون پسر غلامعلی خوشرو نمایندۀ دائم ایران در سازمان ملل متحد است که که هم‌اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است.
 
داماد حدادعادل متولد آمریکا
 
روح‌الله رحمانی، داماد غلام‌علی حداد عادل، متولد و بزرگ شده آمریکاست، مدرک دکترای کامپیوتر را از دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس گرفته و سابقه مدیریت در شرکت‌های مایکروسافت و آمازون را دارد.
 
حدادعادل در یک برنامه تلویزونی در معرفی دامادش گفته بود در یک خانواده شهیدپرور در آمریکا به دنیا آمده است!

کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
نخبه هوافضا در آلمان
 
علی الهام، پسر غلامعلی الهام معاون رییس جمهور اسبق ایران، بورس بنیاد ملی نخبگان رشته هوافضا، مدرک دکترای خود را از دانشگاه دلف هلند دریافت کرده و در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه صنعتی braunschweig آلمان تدریس می‌کند.

کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
منظره زیبای محل سکونت نوه آیت الله یزدی
 
زهرا تخشید دختر محمدرضا تخشید رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نوه آیت الله یزدی در نیویورک مشغول به تحصیل است. عکس او از نمای محل سکونتش و چراغ‌های همیشه روشن دانشگاهش واکنش‌های بسیاری را در ایران برانگیخته بود.
 
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
لیلا خاتمی دختر سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات است که به همراه همسرش در ایتالیا زندگی میکند.
 
روزنامه واشنگتن تایمز از میان فرزند مقامات جمهوری اسلامی به فرزند علی لاریجانی اشاره کرده و نوشته فاطمه اردشیر لاریجانی در اوهایو به تازگی اولین سال رزیدنتی خود را پشت سر گذاشته است. نادر قاضی پور نماینده مجلس این خبر را کذب خوانده است.
 
نماز با کیفیت در کانادا

نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی نوه امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی در مک مستر کانادا مشغول به تحصیل است. مادر او در انتقاد به اینکه چرا نوه رهبر مستضعفان باید به کانادا برود و تحصیل کند، گفته بود «آنجا شرایط و فضایی دارد که دختر من میتواند ایمان و اعتقاداتش را محکم‌تر کند. کیفیت نمازی که در کانادا می‌خواند بمراتب بیشتر از ایران است»
 
کاربران به جمله کیفیت نماز نعمیه اشراقی بسیار انتقاد کردند و پس از عبارت «ژن خوب» پسر عارف، عبارت «نماز با کیفیت» هم به ادبیات سیاسی ایران وارد شد.
 
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
 
بیژن زنگنه وزیر نفت دولت در یک مصاحبه اعلام کرده بود دو فرزندش در ایران زندگی نمی‌کنند.
 
مهدی ظریف مدتی در شرکت وریزون آمریکا مشغول به کار بوده و اکنون در ایران زندگی می‌کند. یک رسانه آمریکایی ادعا کرده است که مهدی ظریف در آمریکا به صورت پیمانکاری با این شرکت مشغول به کار بوده و دارای اقامت آمریکاست.
 
کدام یک از مقامات ایرانی نگران طرح لغو ویزا و اقامت آقازاده‌ها در آمریکا هستند؟
محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی سابق دولت، چندی پیش در پاسخ به سوالی درباره فرزندان دوتابعیتی برخی مقامات کشور تلویحا حضور فرزندان مقامات را راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا خوانده و گفته بود: وجود فرزندان دوتابعیتی می‌تواند در ایام تحریم کمک‌دهنده باشد.

او گفت: من سربسته بگویم بخشی از ابزارها را که در دوران تحریم کمک می‌کردند، سوزاندیم. وقتی تحریم باشیم که مسیر رسمی جواب نمی‌دهد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ژن خوب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
محمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
37
8
خدا کنه اخراج نشوند امریکا جای خوبیه برای زندگی
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
سلام
شما عزیز همینجوری اتفاقی از اون ژن خوب خوبها نیستی.
فرهاد صمدی نارمکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ببین شما عزیز ؛همینجوری اتفاقی هِی چِشَم می اُفته به نظری که دادی هِی می خندم الهی که دنیا به روت بخنده ژنِ خوب.
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
1
36
تمام وابستگان به مسئولین کشورمون ک در ینگه دنیا زندگی و تحصیلات خوب و مرفهی دارند باااید ب کشور شهید پرورمان برگردند تا خون شهدا پایمال نشود کشور ایران شهید نداده ک مسئولین فرزندان و خانوادشون و تافته جدابافته بدونند و در فقر و شهید پروری و تحمل گرانی و تحریم شریک مردم نباشند.. اگر ما تابع جمهوری اسلامی هستیم باید از مسئولین این تابعیت شروع بشه نه اینکه این مشکلات و فقر فقط برای ما مردم باشه بی عدالتی تا کجا... بسیارررر خوشحالم از برگشتن مفت خورهای بیت المال احسنت مرگ بر امریکا گفتن و پرچم امریکا آتش زدنتون چیه دوتابعتی بودنتون چیه ؟ مثل کبک و برف نباشید خون شهدا رو شما مسئولین پایمال کردید از خون شهدا دفاع کنید و عدالت و برقرار کنید ... لا اله ایییووووووول الله به این خبر خوش
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
9
5
مدیر محترم سایت با سلام

وقتی شما چنین مطالبی را می نویسید و هیچ ترسی هم از انتشار این اخبار ندارید انتشار مقاله بنده در باره دروغ بودن وجود سلاح اتمی نباید کار سختی باشد.

خواهش می کنم مقاله بنده را منتشر نمایید.


ممنون می شوم پاسخ دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
1
21
لذتها و خوشیها هم وقت و تایمی دارند
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
31
ی شیر پاک خورده ای پیدا بشه به این آقای برایان درآمریکا بگه اگه وجودشو دارید این آقازاده هارو که صحبت شو میکنید اول اجراج کنید بعدش هم چون خیلی سنگ مردم ایران و به سینه میزنید اگه راست شو میگیدحساب هاشون رو
هم به نفع مردم ایران مصادره کنید(به همون راحتی که اموال ودارای های ملت ایران و مصادره کردید که بعید میدونم که مصادره اموال به نفع مردم ایران هیچ حتی اخراج شون هم نمی کنید) و ازاومدنءاین آقازاده هاخیلی هم نفع میبرید وبرای اینکه مردم و گمراه کنید ی خورده هم بهشون (آقازاده هاو صاحبانشون)بد وبیرا می گیداگه واقعاً راست می گیدکاری که گفتم وبکنید اونموقع من وخیلی ها بهتون تضمین میدیم که دیگه پرچم تون سوزونده نشه وکسی هم مرگ بر آمریکا نگه.البته این و هم بگم سنگ بزرگ علامت نَزَدَنه.والسلام.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
31
خدا همشانو لعنت کنه دروغگو های عوضی فقط در ظاهر ادعای مسلمانی و انقلابی بودن را دارند امریکا و اروپا بده برای مردم نه فرزندان اونها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
آن وقت اگر کسی بگوید همه این ها مامور آمریکا و سی آی اِی هستند ، به کفر گویی و الحاد متهم میشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
16
به نظرم نگران نباشن اصلا

چون با توجه به وجود ما در خاورمیانه و ترس حاشیه نشین ها از دخالت ما در امورشون ، پوله که به جیب آمریکا سرازیر میشه

آخه اگه ما نبودیم آمریکا چطور نزدیک 500 میلیارد جیب مسلمونا رو خالی می کرد ؟آخه بهانه ش برای این باج گیری چی میتونست باشه؟
رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
28
وای برملتی که مسولانشان دم ازدین می زنند وبه خلوت ان کار دیگر می کنند
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
6
4
کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) بودم که خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم امام خمینی و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب بود که تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشور حضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام از اول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی در دفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی داشته ام می گویم که دولت کاری برای ایثارگران انجام نداده. برای مثال اینجانب اشتغالم در ... را مدیون شخص آقای ع.م هستم نه جانباز بودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.
اضعث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
6
از وقتی به تعداد پژوهشها در دانشگاهها بطور فله ای بها داده شد، پژوهش آبکی و افزودن کارهای دیگران به تحقیقات خود باشکال مختلف مرسوم شده است. رییس یکی از دانشکده های پرستاری بزرگ کشور هم، تمام مقالات افراد با فامیل مشابه که اول نام آنها مشابه وی است را به گوگل اسکولارش اضافه کرده تا شاخصهای پژوهشی خودش را خیلی بالا ببرد. فکری به حال این نوع تقلب هم بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
23
باید صد بار قلعه حیوانات جرج ارول رو خوند و به روحش درود فرستاد
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
19
فوقش اخراجم بشن، میان ایران و میشن .... و کلی حقوق و عشق و صفا.
غصه اینارو نخورین
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
13
درکشورما که دزدراواهمه نیست جزگرگ شبان برای مشتی رمه نیست آنجاکه مزارهست بهرهمه هست آنجاکه منافع است بهرهمه نیست
اشرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
20
خاک بر سر اون کسی که ‌از بیت المال برای رفاه فرزندانش استفاده کند خدا لعنتش کند
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
11
پس اینطور که بوش میاد دراین دنیا که فقروبدبختی مال ماست دلخوش به اون دنیابودیم که معلوم شد ان جهنمی که میگن اقایون انورمال ماست
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
7
3
خدا پدرت رابیامرزه دکتراحمدی نژاد پاک دست دوستت داریم چون دزد نیستی
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
13
خدایا ماوفرزندانمان چجور زندگی (مردگی)می کنیم
اینا وفرزندانشان چجورحق ما را می خورند
مهم اینجا هست که ببینیم اینا چطور مجازات می شن اون دنیا چی بدرد ما می خوره
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
13
یعنی اینکه نکبت زاده ها برن آمریکا تحصیل که چه عرض کنم ، صفا کنند. مردم هم اینجا اقتصاد مقاومتی را ادامه بدهند.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
1
3
خاک تو سرتان با پول ببتلمال چه کارهای که نمیکنبد. به امبد روزی که تمام ملت بریزند خبابان پدرتان را در بیارن
ایرانی باغیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
5
باپولهای بیت المال وفقیرفقرادارندعیش ونوش میکننددرآمریکاوملت مظلوم هم محتاج نان شب ومیگوییم مرگ برآمریکا.لعنت خدابرشما.خدای فقراوشهدانابودتان کند.آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
3
بدبختانه پدران این ها درداخل کشور باسیاست های دشمنی باامریکا وتحریم پدر مردم بیچاره رو دارند درمیارند......اما فرزندان .....برای زندکی به کشورشیطان بزرگ میفرستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
1
انگار دینداری خرافاتی بیش نیست که سردمدارانش و فرزندان تابعیت امریکا و اروپا را با پولهای کشور وبیت المال که فقط واژه گفتار هستن و هیچ کاربردی ندارن چون داریم میبینیم چگونه میخورن ویه لیوان آب هم روش..دینفقط برای مااست.
نظرات شما
پیشخوان