تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷
وزارت بهداشت:

۸۰ درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند، گفت: هر ایرانی ۱۰.۳ بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است.
۸۰ درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند
رویداد۲۴ ایرج حریرچی در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستاد‌های کارآفرینی و اشتغال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به کارآفرینی در حوزه سلامت، گفت: سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۰۸ افزایش طول عمر یعنی امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ‌های زودرس و ناتوانی ها، حفاظت از مخاطرات مالی ناشی از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های فقر زای سلامت را از اهداف سلامت در کشور‌ها عنوان کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پاسخگویی و افزایش رضایت مردم از دیگر اهداف نظام سلامت است، افزود: هر ایرانی ۱۰.۳ بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت، تنها در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات بالینی نیست بلکه بیمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب، به آن‌ها احترام گذاشته شود.

حریرچی با بیان اینکه حتی بهترین نظام‌های سلامت ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع خود را هدر می‌دهند، تاکید کرد: باید بتوانیم با کمترین منابع، به نتایج ایده آل خود برسیم و سلامت بیشتر را با منابع فعلی به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آن‌ها باشد، گفت: در حال حاضر، پنجره جمعیتی کشور به نحوی است که دارای جمعیت فعال است و مولدانشان حدود ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و طی ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می‌یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های خصوصی در کشور، گفت: نزدیک به بیست سال است که ۴۰ درصد تخت‌های این بیمارستان‌ها همیشه خالی است و از طرفی هم بیمارستان‌های خصوصی حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند و ۸۰ درصد مردم نیز، توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

حریرچی در پایان با تاکید بر اینکه باید انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعیت همخوانی داشته باشد، افزود: اهداف کارآفرینی در حوزه سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت باشد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان