تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

ترکیه: اس۴۰۰ مستقل از سیستم‌های ناتو عمل خواهد کرد/ این سامانه برای اف ۳۵ آسیبی ندارد

یک مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: در طول تماس‌های دو جانبه، با طرف آمریکایی گفته شد که اس-۴۰۰ به طور مستقل از سیستم‌های ناتو استفاده می‌شود و به گونه‌ای نیست که به جنگنده‌های اف-۳۵ آسیب برساند و اطلاعات حساس مربوط به آن‌ها را افشا کند.

رویداد۲۴  یک مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: در طول تماس‌های دو جانبه، با طرف آمریکایی گفته شد که اس-۴۰۰ به طور مستقل از سیستم‌های ناتو استفاده می‌شود و به گونه‌ای نیست که به جنگنده‌های اف-۳۵ آسیب برساند و اطلاعات حساس مربوط به آن‌ها را افشا کند.

یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که خبری مبنی بر اینکه آنکارا به واشنگتن پیشنهاد داده تا سیستم پدافند هوایی اس-۴۰۰ را یاد بگیرد را تایید نمی‌کند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ نوشت: آمریکا نگران است که نظامیان روسیه بتوانند به اطلاعات مخفی در مورد جنگنده اف-۳۵ دست پیدا کنند، از طریق قطعات یدکی این جنگنده که در ترکیه تولید می‌شوند.

این منبع به آژانس خبری گفت: در طول تماس‌های دو جانبه، با طرف آمریکایی گفته شد که اس-۴۰۰ به طور مستقل از سیستم‌های ناتو استفاده می‌شود و به گونه‌ای نیست که به جنگنده‌های اف-۳۵ آسیب برساند و اطلاعات حساس مربوط به آن‌ها را افشا کند.

آیا مواضع ترکیه در قبال خرید اس ۴۰۰ از روسیه تغییر کرده است؟

یک سال پیش، مسکو و آنکارا یک توافقنامه اعتباری برای خرید اس-۴۰۰ امضا کردند. ترکیه بخشی از مبلغ این معامله را پرداخت می‌کند، بخش دیگر از طریق وام‌های دفاعی ارائه شده توسط روسیه پرداخت می‌شود.

سامانه اس-۴۰۰ (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی"الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-۳۰۰ به‌شمار می‌رود.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس-۴۰۰ "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیما‌های پارازیت انداز، هواپیما‌های رادار محور و کنترل هوایی، هواپیما‌های شناسایی و جاسوسی، هواپیما‌های استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ. عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اس 400 ، ناتو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان