تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۷

توصیه انتخاباتی حدادعادل

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در انتخابات سال آینده باید وحدت حفظ شود و همچنین نباید فعالیت‌ها و شعار‌های خود را محدود به انتخابات کنیم.

توصیه انتخاباتی حدادعادل

رویداد۲۴ غلامعلی حدادعادل امشب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: ۲۶ دی و فرار شاه از کشور را نباید از یاد برد، چون ما با انقلاب و در متن قضیه بودیم، این روز‌ها وقتی به آن اتفاقات فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که چه کار‌هایی انجام دادیم و این ناشی از تدابیر امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: نباید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را هرگز از یاد ببریم، همه ما می‌گوییم ذوب در ولایت هستیم، رهبر معظم انقلاب ذوب در امام خمینی (ره) بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام خمینی (ره) کاری کردند که دودمان سلطنت را از این کشور برچیدند و بعد از انقلاب با دست خالی شورای انقلاب را تعیین می‌کنند و با شجاعت می‌گویند که من دولت تعیین می‌کنم و من به دهان این دولت می‌زنم، بنابر‌این چنین اقداماتی فقط از جنس انبیاء (ع) بر می‌آید.

وی گفت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها، می‌گذرد. ۴۰ سال است که این انقلاب پابرجا مانده است و این جای فکر و شکر دارد.

حدادعادل اضافه کرد: ایران امروز در گفتمان سیاسی آمریکایی‌ها همان جایگاهی را دارد که شوروی در زمان جنگ سرد و دوران دوقطبی داشت.

وی درباره خروج آمریکایی‌ها از سوریه نیز گفت: آمریکا ایران را به‌عنوان یک حقیقت و واقعیت در منطقه پذیرفته است. ایران قدرت منطقه‌ای را با پول و سلاح به دست نیاورده است و اگر قرار بود کسی با پول به این جایگاه برسد، سعودی‌ها می‌رسیدند، لذا دلیل دست‌یابی ایران به این جایگاه صداقت در دوستی و روابط بین‌الملل است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: روی کار آمدن ترامپ به‌ نفع کشورمان است. ترامپ فرصتی بود تا سیاست خارجی آمریکا را نقد کنیم و فرصتی را در اختیارمان قرار داد تا به جوان ایرانی ماهیت واقعی آمریکا را معرفی کنیم، چیزی که هرگز با معرفی مکاتب نمی‌توانستیم به آن دست یابیم.

وی اضافه کرد: امروز نمی‌توانیم دیگر تصور کنیم که جریانی بگوید من طرفدار آمریکا هستم و این بسیار مهم است، تمامی معادلات منطقه‌ای به نفع ما بوده است و در سوریه توانستیم با روسیه همراه شویم، به‌گونه‌ای که وقتی خلبان روسی به گروگان گرفته می‌شود و سردار قاسم سلیمانی او را آزاد می‌کند.

حدادعادل افزود: سرمایه‌گذاری هندوستان در منطقه چابهار یک موفقیت برای دیپلماسی کشور محسوب می‌شود. متأسفانه وزارت امور خارجه، ماه‌ها سفارت ما در دهلی‌نو را بی‌سفیر گذاشت. نقش مهم هند و چین در دوران تحریم‌ها رانباید ازیادببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد:در آشوب‌های دی ماه ۹۶، دشمن همانند سال ۸۸ خوشحال شده بود که سیاست‌های خود را از طریق فضای مجازی پیش برده اند؛ بنابراین فضای مجازی پیوست تحریم‌ها شد تا اهداف کوتاه‌مدت خود مانند شورش‌های پراکنده را پیش ببرند.

حدادعادل بابیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده تا وقتی افرادی مانند شهید حججی درون این ملت هستند، موفق نمی‌شوند، گفت: بنابراین تصمیم گرفته‌اند تا از طریق فضای مجازی مقدسات ما را تضعیف کنند که متأسفانه در فضای مجازی شاهد موضوعات غیراخلاقی بسیاری هستیم که عفت‌زدایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای از خودی‌ها هم فریب دشمن را خورده‌اند و به نفع دشمن بازی می‌کنند که نمونه آن اتهام‌زنی کذب به مسئولان است، لذا فضای مجازی یک اهرمی در دست دشمن است. تغییر ذائقه فکری مردم را از اهداف بلندمدت دشمن است.

نماینده سابق مجلس افزود: دشمن با مدیریت افکار عمومی می‌خواهد جنگ روانی راه بیندازد. فضای نقد منصفانه باید درجامعه میسر باشد، اما باید یک مسیری را انتخاب کنیم که انتقاد به‌گونه‌ای نباشد تا دشمن سود ببرد. در مسیر انتقاد باید از رهبر معظم انقلاب الگو بگیریم.

وی اضافه کرد؛ یکی از معضلات و عادت‌های ناپسندیده در کشور، عزل مدیران با روی کار آمدن دولت‌های مختلف است. این تغییر و تحولات مدیریتی به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که هرکس از بیرون می‌بیند فکر می‌کند در کشور انقلاب شده است در صورتی‌که یک بار انقلاب شده و دولت‌ها بهتر است در ابتدای به دست گرفتن قدرت، مدیران باسابقه را که تجربه کار در دولت‌های پیشین را دارند، کنار نگذارند.

حدادعادل گفت: آمریکا می‌خواهد الگوی عربستان را که همان گاو شیرده است در خصوص ایران اجرا کند.
وی افزود: در انتخابات سال آینده باید وحدت حفظ شود و حضور تشکیلاتی هم در میان جوانان داشته باشیم، همچنین نباید فعالیت‌ها و شعار‌های خود را محدود به انتخابات کنیم.

این نماینده سابق مجلس درباره برنامه‌های جمنا برای حضور در انتخابات اظهار کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با وحدت عملکرد مثبتی در انتخابات داشته باشیم و قطعاً تلاش می‌کنیم تا در جمنا شکافی صورت نگیرد و یک لیست واحد از جمنا صادر شود.

حدادعادل درخصوص جریان طرفدار غرب در کشور بیان کرد: زمانی این جریان می‌گفت: ریشه حل مشکلات اقتصادی در مذاکره با غرب است و امروز هم دوباره تبلیغ می‌کند که قدرت موشکی را کنار بگذاریم و از تحولات منطقه کنار بکشیم و سپس دوباره مذاکره کنیم، اما مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، زیرا در برجام هم تجربه مذاکره داشتیم و آخر آن را مشاهده کردیم، پس اگر موشک‌هایمان را کنار بگذاریم آن‌ها حقوق بشر را بهانه می‌کنند.

وی با اشاره به قانون منع به‌کارگیری قانون بازنشستگی بیان کرد: عده‌ای می‌گویند من و آقای ولایتی صاحب مشاغل متعددی هستیم. بهتر است همین افراد که تا پارسال مشاغل ما برایشان مهم نبود، کمی انصاف را رعایت کنند و دروغ نگویند.

ابن نمابنده سابق مجلس گفت: من فقط از دانشگاه تهران حقوق می‌گیرم و فعلا مشمول قانون منع به ارگیری بازنشستگان نشده‌ام و اگر این قانون شامل حال بنده شود، از آن تبعیت خواهم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: یکی از راه‌های مقابله با تحریم، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود و اصلاح الگوی مصرف هرگز با حرف به نتیجه نمی‌رسد، بلکه باید دولت کاری کند تا جامعه در واقعیت به آن عمل کند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان