تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۷
مطهری، نایب رییس مجلس:

اهداف سیاسی برای تخریب نمایندگان وجود دارد/ اقدامات حساب شده صداوسیما برای تخریب نمایندگان قابل پذیرش نیست

مطهری تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند از ابزار‌های نظارتی خود که همان تحقیق‌وتفحص، سوال، تذکر و استیضاح است که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این ابزار‌ها در بسیاری از مواقع کارامد بوده است. بهتر است نمایندگان از این ابزار‌ها استفاده کنند، چون با رفتار‌های تند در مجلس قطعا به جایی نمی‌رسیم.
اهداف سیاسی برای تخریب نمایندگان وجود دارد/ اقدامات حساب شده صداوسیما برای تخریب نمایندگان قابل پذیرش نیست
رویداد۲۴ نایب رییس مجلس شورای اسلامی رفتار نمایندگان در زمان سخنرانی حسن روحانی درباره بودجه سال ۹۸ را نامناسب می‌داند و می‌گوید که هیات رییسه مجلس حتما به این موضوع ورود خواهد کرد.

حسن روحانی رییس‌جمهوری درحالی سه شنبه‌ای که گذشت برای ارائه بودجه سال ۹۸ به بهارستان رفت که بعضی از نمایندگان خوزستان هنگام سخنرانی او به سمت تریبون او رفتند و در مورد موضوع آب به این موضوع اعتراض کردند. اعتراضی که چند دقیقه‌ای اظهارات روحانی را قطع کرد و او را مجبور کرد که چندین بار درباره تدابیر دولت برای حل مشکل آب استان‌ها اظهارنظر کند.

به خاطر همین اعتراضات نمایندگان به حسن روحانی در صحن علنی مجلس بود که محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و حسینعلی امیری معاون پارلمان روحانی به این موضوع واکنش نشان دادند؛ واعظی این رفتار نمایندگان را در شان مجلس ندانست و از رییس مجلس خواست با این اتفاق برخورد انضباطی کند. امیری هم این رفتار نمایندگان را بداخلاقی‌ای دانسته که خوراکی برای رسانه‌های بیگانه می‌شود. او گفته که امیدواریم که مراجع ذی ربط داخلی مجلس به موضوع بپردازند و اجازه ندهند که چنین اتفاقی بیفتد و حیثیت کل مجلس را مساله‌دار کنند.

علی مطهری نایب رییس مجلس در واکنش به این اقدام نمایندگان و درخواست دولتی‌ها برای برخورد با این رفتار، با بیان اینکه این رفتار نمایندگان رفتار خوبی نبود، گفت: زمانیکه رییس جمهور مشغول صحبت در مجلس است قاعدتا نمایندگان مجلس باید همه در جای خود نشسته باشند و به اظهارات رییس‌جمهور گوش بدهند. اما این بار بی‌نظمی در صحن مجلس به وجود آمد که این بی‌نظمی به دنبال استعفای نمایندگان استان اصفهان و اختلافی که با نمایندگان استان خوزستان درباره مساله آب دارند، بود.

او گفت: این رفتار، رفتار نامناسبی است. به نظر من باید با این نمایندگان صحبت شود و ما هم در هیات رئیسه مجلس حتما این موضوع را مطرح می‌کنیم.

مطهری ادامه داد: نمایندگان می‌توانند از ابزار‌های نظارتی خود که همان تحقیق‌وتفحص، سوال، تذکر و استیضاح است که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این ابزار‌ها در بسیاری از مواقع کارامد بوده است. بهتر است نمایندگان از این ابزار‌ها استفاده کنند، چون با رفتار‌های تند در مجلس قطعا به جایی نمی‌رسیم.

مطهری همچنین با اشاره به ماجرای نماینده سراوان و پخش کلیپ‌های دیگری از مشاجره نمایندگان مجلس با مردم، گفت: طبیعی است که ما کلمات نامناسبی را که از دهان نماینده‌ای خارج شود، تایید نمی‌کنیم، اما از آن طرف هم تبلیغات حساب شده‌ای را که برای تحقیر و تخریب مجلس منتشر می‌شود پذیرفته نیست. خصوصا این اقدامات حساب شده از سوی صداوسیما قابل پذیرش نیست.

او گفت: اینکه یک مسوول و نماینده‌ای خطایی در یک جا کرده دلیل نمی‌شود که یک نهاد را تحت فشار قرار بدهیم؛ بنابراین معلوم است که اهداف سیاسی برای تخریب در این میان وجود دارد.
منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان