تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
محسن رضایی:

اگر به عقب برگردم توئیتم درباره عملیات کربلای ۴ را تصحیح می‌کنم

محسن رضایی می گوید: ما هرسال دی ماه با یک داستان تکراری مواجه ایم که عملیات کربلای ۴ لو رفته است و هزاران نفر شهید شدند و فرماندهان هیچ توجهی برای جان بچه‌های مردم نداشتند. این یک قصه تکراری است. من توتییتی زدم که بیاید از یک زاویه دیگر هم نگاه کنید ما در حقیقت یک عملیاتی را که انجام دادیم، تبدیل به یک فریب کردیم.
محسن رضایی: اگر به عقب برگردم می‌نویسم عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد
 
رویداد۲۴ سرلشگر محسن رضایی صبح امروز در برنامه «حالا خورشید» به سخنان فرمانده سپاه قدس در این برنامه اشاره کرد و افزود: من صحبت‌های سردار قاسم سلیمانی را تایید می‌کنم که در عملیات کربلای ۴ نقش موثری داشت و لشگر ۴۱ ثارالله از لشکر‌های عمل کننده آن عملیات بود و هم در عملیات کربلای ۵ از لشگر‌های موفق بود.
 
محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عظمت جنگ به همین است که در شرایط لو رفتگی پیروزی را به دست آوردیم، در شرایطی که همه چشم‌ها بر روی ما بسیج بود، این جنگ را به پیروزی رساندیم.

وی با بیان این که ما در هیچ عملیاتی غافلگیری صد درصد نداشتیم و بخشی از عملیات لو رفته است، اظهارداشت: دلیل آن این است که عراق نه تنها در تانک و توپخانه و هواپیما مسلط بود بلکه از نظر اطلاعاتی تمام دنیا در اختیار آن‌ها بود و منافقین از خانه‌های ما از تهران گرفته تا کوچه و خیابان‌های اهواز و کرمانشاه اطلاعات جمع آوری می‌کردند.

رضایی ادامه داد: عظمت جنگ به همین است که در شرایط لو رفتگی پیروزی را به دست آوردیم در شرایطی که همه چشم‌ها روی ما بسیج بود ما این جنگ را به پیروزی رساندیم.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بحث لو رفتن اتفاقا از افتخارات جنگ است از این بعد که ما حالت غافلگیری صد در صدی نمی‌توانستیم داشته باشیم. ما جنگ را در حالت لو رفتگی به پایان برده ایم.

رضایی در ادامه درباره توئیت‌هایی که در واکنش به توئیت محسن رضایی درمورد عملیات کربلای ۴ نوشت، گفت: من همه این توییت‌هایی که زده شده است را دیدم و همه را با صبر و حوصله خواندم. البته خیلی از این‌ها تکراری است.

وی ادامه داد: ما هرسال دی ماه با یک داستان تکراری مواجه ایم که یک عده به صحنه می‌آیند که عملیات کربلای ۴ لو رفته است و هزاران نفر شهید شدند و فرماندهان هیچ توجهی برای جان بچه‌های مردم نداشتند. این یک قصه تکراری است.

فرمانده پیشین سپاه افزود: گفتیم چه کار کنیم این قصه هرسال تکرار می‌شود و سوم دی ماه سرآغاز این موضوع شروع شد و چهارم و پنجم همین طور این موج به جلو می‌رفت. من توتییتی زدم که شما که این همه حرف می‌زنید، بیاید از یک زاویه دیگر هم نگاه کنید و آن این است که ما در حقیقت یک عملیاتی را که انجام دادیم، ۲۴ ساعت بعد تبدیل به یک فریب کردیم و ۱۰ تا ۱۵ روز بعد درست در همان منطقه عملیات را انجام دادیم.

رضایی گفت: قصد من این بود، کسانی که می‌خواهند نقد و کار کارشناسی (در این موضوع) انجام دهند، روی جنبه تبدیل کردن این عملیات به یک فریب هم بحث کنند، اما این حرف من را طور دیگری برداشت کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که بحث‌هایی که درباره کربلای چهار شده است تحلیل‌های پسینی است، یادآور شد: این اولین بار نیست که ما این حرف را می‌زنیم، شاید ششمین بار است که می‌گوییم عملیات کربلای ۴ را برای این انجام دادیم که از اروند عبور کنیم و اگر راه ما باز بود دیگر از شلمچه ادامه نمی‌دادیم و از همان جزیره ام الرصاص می‌رفتیم و از جنوب بصره در می‌آمدیم.

رضایی افزود: وقتی ما دیدیم که جزیره ام الرصاص بسته است و مصلحت ما نیست تقریبا ساعت ۶ ما دستور عقب نشینی دادیم. یعنی ۱۰ و نیم شروع کردیم و ساعت ۶ به قرارگاه نجف گفتم که عقب بیاید و ساعت ۷ صبح که تازه آفتاب زده می‌شد، به قرارگاه نوح اعلام کردم عقب بیاید.

وی ادامه داد: تقریبا ۹ ساعت بعد، قرارگاه کربلا، چون جزیره ام الرصاص که البته ما گرفته بودیم و اکثر آنجا دست ما بود. او را نگه داشتیم و ۲۴ ساعت بعد گفتیم که عقب نشینی کنید.
 
محسن رضایی در پاسخ به رشیدپور درباره در پاسخ به اینکه اگر به چند روز گذشته برگردید آیا باز توئیت می کنید ؟ گفت: اگر به ۳ روز قبل برمیگشتم توییت را دقیق‌تر می‌زدم و می‌نوشتم «عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد!»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان