تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
روایت الاخبار از اتفاقات سیاسی در ایران؛

اصلاح‌طلبان نگران دوستی روحانی با اصولگرایان هستند/ واعظی؛ آتش‌بیار اختلافات اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان

سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران علیه جریان اصلاح طلب، اختلافات بین این جریان و جریان اعتدال را مشتعل کرد؛ اختلافی که مدتی است نشانه‌های آن پدیدار شده است.
اصلاح‌طلبان نگران دوستی روحانی با جریان اصولگرا هستند/ واعظی آتش اختلافات بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان را مشتعل کرد
رویداد۲۴ این روزها تهران شاهد یک بحران سیاسی حادّ است. در حالی که تحلیلگران در خارج، از شکاف قدیمی بین دو جریان اصلاح‌طلب و محافظه کار یا اصولگرا صحبت کردند، به تازگی بحران تازه ای در داخل جبهه اصلاح طلبان یا بهتر بگوییم، بین جریان اصلاح طلب و جریان اعتدال گرا، یا همان جریان روحانی ایجاد شده است.
 
این اختلاف امروز نمایان شده است، اما اولین نشانه های آن، با گرایش روحانی به سمت اصولگراها، آشکار شد. در ادامه، اصلاح طلبان به دنبال آن هستند تا با دوری از روحانی، خود را از نتایج شکست او دور کرده و بتوانند اطمینان از دست رفته مردم را دوباره به دست آورند.

ظاهرا اختلاف جدید، یک مناقشه شدید بین دو طرف است، اما درگیری‌های رسانه ای، حکایت از آغاز معرکه زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری دارد، در حالی که دو سال به پایان ریاست روحانی باقی مانده است. اختلاف مذکور زمانی شعله ور شد که محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی، تصریح کرد که پیروزی وی در انتخابات، به دلیل محبوبیت او در نزد مردم بوده است، نه حمایت اصلاح طلبان. این مساله موجب عصبانیت اصلاح طلبان شد که علت اصلی روی کار آمدن دوباره روحانی را حمایت محمد خاتمی از او می دانند.

صحبت‌های واعظی واکنش های تندی را از سوی جبهه اصلاح طلبان به دنبال داشت و ایشان دولت را به شکست و نداشتن هیچ دیدگاه کارسازی برای آینده کشور متهم کردند.

این واکنش‌ها در سطح رسانه بود، اما در پشت پرده، به نظر می رسد اصلاح طلبان تلاش می کنند تا پیش از انتخابات آینده ریاست جمهوری، از روحانی دور شده و ناکامی های دولت را بر عهده جریان اعتدال گرا بیندازند.

یکی از چهره های شناخته شده در جریان اصلاح طلب، در گفتگو با الاخبار، منکر این قضیه نمی شود که اختلاف بین اصلاح طلبان و دولت روحانی، به وعده هایی باز می گردد که این ائتلاف در مورد بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی به ملت ایران داد و عملی نشد.

آنچه باعث نگرانی اصلاح‌طلبان شده، دوستی روحانی با جریان اصولگرا و تمایل او برای دوری از اصلاح طلبان است؛ مساله ای که در هویت وزرای او به‌وضوح نمایان شد.

وی می‌افزاید: یک بازی سیاسی در حال پدیدار شدن در افق دو جریان اصلاح‌طلب در ایران است و این دو دریافته اند که جایگاه آنها در صحنه سیاسی کشور در معرض تهدید قرار دارد.
 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان