تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

ایران، مثلث برمودای هواپیمایی‌ها/ بویینگ نروژی که مجبور به فرود اضطراری در شیراز شد، در خاک ایران گیر کرده است!

هواپیمای نروژی که ماه گذشته به دلیل مشکل فنی مجبور به نشستن در فرودگاه شیراز شد در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران در خاک کشورمان گیر کرده است.
ایران، مثلث برمودای هواپیمایی‌ها/ بویینگ نروژی که مجبور به فرود اضطراری در شیراز شد، در خاک ایران گیر کرده است!
رویداد۲۴ شرکت هواپیمایی شاتل نروژ روز گذشته اعلام کرده که یکی از بویینگ‌های ۷۳۷ این هواپیمایی برای مدت سه هفته بعد از یک نشست برنامه ریزی نشده به دلیل مشکلات پیش آمده برای موتور هواپیما در ایران گیر کرده چرا که محدودیت‌های آمریکا برای این ایرلاین و احتمالا مسافران آن دردسر ایجاد کرده است.

این هواپیما در حال حرکت از دبی به سمت اسلو با ۱۹۲ مسافر و خدمه بود که در تاریخ ۱۴ دسامبر به دلیل مشکلات فنی مجبور به نشستن در فرودگاه شیراز شد.

مسافران روز بعد با یک هواپیمای دیگر به اسلو رفتند، اما به گفته سخنگوی هواپیمایی شاتل نروژ، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ در خاک ایران مانده تا موتور این هواپیما تعمیر شود.

بر اساس گزارش یک وبسایت تخصصی هواپیمایی، کار تعمیرات این هواپیمای گیر کرده در ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی و تحریم ارسال قطعات یدکی به مشکل خورده است.

سخنگوی این هواپیمایی در واکنش به این خبر گفته: من تنها میتوانم بگویم که ما در حال کار بر روی گزینه‌های مختلف برای برگرداندن این هواپیما به ناوگانمان هستیم و در حال حاضر منتظریم که تکنسین‌های ما کاری کنند که این هواپیما به کار بیوفتد.

این حادثه در شبکه‌های اجتماعی به سوژه‌ای برای جک‌های ایرانیان تبدیل شد. کاربران توییتر درباره این حادثه نوشته اند: ایران به مثلث برمودای هواپیما‌ها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانسه ممکن است برای مسافران و خدمه این هواپیما نیز در صورتی که قصد سفر به آمریکا را داشته باشند مشکلاتی به وجود بیاید.

به گفته سخنگوی هواپیمایی نروژ، خدمه و مسافران هواپیمای مذکور به طور رسمی یک روز وارد ایران شده و یک شب در هتلی اقامت داشته اند.

سال گذشته خاویر سولانا دبیر اسبق ناتو از سفر به آمریکا منع شد، چون برای مراسم تحلیف حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ به ایران سفر کرده بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فرود اضطراری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان