تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
درودیان اعلام کرد؛

تاخیر در اجرای عملیات ساخت پلاسکو

در حالیکه به دومین سالگرد آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو نزدیک می‌شویم، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد که به نظر می‌رسد با وجود سختی کار، اجرای عملیات ساخت ساختمان پلاسکو با تاخیر انجام می‌شود و هنوز گودبرداری آن تکمیل نشده است.

تاخیر در اجرای عملیات ساخت پلاسکو/ اکثر وعده‌ها برای کسبه آسیب‌دیده محقق شده است

رویداد۲۴ سی‌ام دی ماه امسال دومین سالگرد آتش‌سوزی و فاجعه فروریختن ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های بلند تجاری تهران فرا می‌رسد، اما همچنان به نظر می‌رسد که برخی از وعده‌های داده شده به این کسبه آسیب دیده پیرامون ساختمان پلاسکو عملیاتی نشده است و تنها سازندگان پلاسکو مشاهده می‌شوند که در گود این ساختمان در حال گودبرداری و آماده‌سازی محل تخریب شده این ساختمان قدیمی تجاری برای آغاز عملیات ساخت هستند.

در این رابطه مجتبی درودیان - رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان - اظهار کرد: هنوز عملیات گودبرداری ساختمان پلاسکو تکمیل نشده است و چند روز پیش از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این منطقه حاضر شده و از اجرای این عملیات ساختمانی بازدید کردند که با حضور شهردار منطقه و استاندار همراه بود و مسئولان حاضر وعده دادند که پیگیری را همچنان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز شهرداری مجوز ساخت پلاسکو را براساس توافقات صورت گرفته صادر نکرده است، افزود: پیش از این برای ساخت پلاسکوی جدید در ۱۵ طبقه به اضافه پنج طبقه زیر زمین، توافقات لازم بین مسئولان دولتی و استانی صورت گرفته بود و همگی زیر این توافق را امضا کرده بودند، اما به نظر می‌رسد که هنوز مجوز‌های لازم برای ساخت آن صادر نشده است.

البته اگرچه در گودبرداری و آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان پلاسکو تاخیر صورت گرفته است، اما نباید از حق گذشت که واقعا گودبرداری ساختمان پلاسکو با توجه به استحکام بسیار بالای پایه‌های بتنی و پی این ساختمان، زمان‌بر بوده است که البته پیمانکار می‌توانست با تعداد کارگر و تجهیزات بیشتر این زمان را کوتاه‌تر کند.

آن‌هایی که خواستند و مراجعه کرده‌اند وعده‌ها برایشان محقق شده است

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در خصوص اینکه چرا همچنان برخی از کسبه پلاسکو نسبت به اجرا نشدن وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده معترضند، تصریح کرد: اگرچه در سال نخست فروریختن ساختمان پلاسکو وعده‌ها آنطور که باید عملی نشد، اما از اوایل امسال که پیگیری مطالبات کسبه آسیب دیده پلاسکو به استاندار تهران محول شد، پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و خیلی از مشکلات پلاسکویی‌ها حل شد.

به عنوان مثال آن‌هایی که در ابتدا به عنوان کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو ثبت‌نام کردند و داوطلب تسهیلات شدند، اکثرا وام‌هایشان را دریافت کردند که البته تغییراتی در نوع وام‌های اختصاص یافته به آن‌ها و تضامین‌شان اعمال شد و راجع به دارایی و بیمه‌هایشان بسیاری از پلاسکویی‌ها مشکلات‌شان حل شده است.

درودیان با اشاره به اینکه آن دسته از پلاسکویی‌ها که در ابتدا ثبت‌نام نکرده بودند کاری برایشان انجام نشده است و هر قدر تلاش کردیم نتوانستیم نام آن‌ها را ثبت کنیم، ادامه داد: پلاسکویی‌هایی که ثبت‌نام کرده بودند و خودشان از طریق اتحادیه و اتاق اصناف پیگیر بودند اکثرا مشکلات‌شان حل شد و تسهیلات بانکی را دریافت کردند، اما برخی شخصا خودشان ورود کرده و ممکن است مشکلاتی داشته باشند که باید به اتحادیه و اتاق اصناف مراجعه کنند.

وی گفت: حتی اگر در توان اتحادیه و اتاق اصناف نباشد که مشکلات کسبه پلاسکو را حل کند می‌توانیم آن‌ها را بشنویم و از آن‌ها مطلع باشیم و قطعا نهایت تلاشمان را برای حل شدن این مشکلات خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان