تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
تعطیلی دولت آمریکا برای بار سوم؛

اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها ادامه دارد/ خشم رییس مجلس و رهبر دموکرات‌ها از رفتار ترامپ

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر یکی از سران حزب دموکرات این کشور روز گذشته طی یک سخنرانی خطاب به دونالد ترامپ خواستار پایان دادن به تعطیلی دولت توسط او شدند.
«داد و بیداد و با مشت روی میز کوبیدن»؛ تعریف رییس مجلس و رهبر دموکرات‌ها از رفتار ترامپ
رویداد۲۴ جمهوریخواهان برای سومین بار در سال ۲۰۱۸ دولت را تعطیل کردند. آنچه دونالد ترامپ چه می‌خواهد روشن است: او ۵ میلیارد دلار پول برای ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک می‌خواهد. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که مکزیک خودش هزینه ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک را بپردازد، اما این طرح با شکست مواجه شد و ترامپ می‌خواهد مالیات دهندگان آمریکایی هزینه این دیوار را بپردازند.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در نطق روز گذشته خود گفته ترامپ قول داده دولت را برای چندین ماه و سال تعطیل نگه دارد و مهم نیست چقدر افراد از این تصمیم آسیب خواهند دید. این یک تصمیم کاملا غلط است.

او تاکیده کرده که باید امنیت مرز‌های ما تامین شود، اما در عین حال باید به ارزش‌ها احترام گذاشته شود. ما می‌توانیم زیرساخت‌ها و جاده‌های ورودی کشورمان را بسازیم. ما می‌توانیم فناوری‌های جدیدی را به کار بگیریم که ماشین‌ها و کامیون‌های حاوی مواد مخدر که قصد ورود به کشور دارند را شناسایی کند. یا راه بهتر آن است که افرادی را استخدام کنیم تا تجارت و مهاجرت مرزی را تسهیل کنند.

او گفته زنان و کودکانی که در مرز‌ها هستند تهدید امنیتی نیستند. آن‌ها چالش بشردوستانه‌اند. چالشی که سیاست‌های غیر موثر و وحشیانه خود ترامپ به آنها تعمیق بخشیده است.

پلوسی همچنین گفته ترامپ باید دست از گروگانگیری دولت و مردم بردارد. ترامپ باید دست از ایجاد بحران بردارد و دولت را باز کند.

 

چاک شومر در نطق روز گذشته خود اعلام کرد: رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در دریافت هزینه ساخت دیوار مکزیک آن گونه که درباره سیاست غیر ضروری و غیر سازنده‌اش دنبال می‌کرد، شکست خورد و موفق نشد کنگره یا مردم آمریکا را برای تصویب این لایحه قانع کند.

او گفته دموکراسی آمریکایی اینطوری کار نمی‌کند. ما با داد و بیداد حکومت نمی‌کنیم. هیچ رییس جمهوری نباید با مشت روی میز بکوبد و بگوید یا به روشی که من می‌گویم عمل کنید یا دولت را تعطیل می‌کنم و به میلیون‌های آمریکایی که از آن‌ها به عنوان اهرم استفاده کرده‌ام آسیب می‌زنم.

چاک شومر گفت: رییس جمهور ترس را به واقعیت و تفرقه را به اتحاد ترجیح داده است. در نتیجه پیشنهاد ما بسیار روشن است؛ جناب رییس جمهور، دولت را باز کن تا بتوانیم با هم روی اختلافاتمان بر سر مرز‌های امنیتی کار کنیم و مشکل را حل کنیم. اما همین الان تعطیلی دولت را ملغی کن.
 
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان