تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

فرمانده در انتظار لیپی

کارلوس کی‌روش از امروز روی دیدار با چین و تقابل با شاگردان مارچلو لیپی تمرکز کرده است.

فرمانده در انتظار لیپی

رویداد۲۴ حتی زمانی که تورنمنت ملت‌های آسیا آغاز نشده بود، خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که ایران در مرحله یک چهارم نهایی با تیم‌ملی چین روبه‌رو شود. حالا این موضوع محقق شده و شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از برد مقابل عمان روز پنجشنبه برای صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا باید مقابل چین قرار بگیرند.

بازی ایران و چین یک تقابل ویژه را نیز در خود جای داده که به رویارویی کارلوس کی‌روش و مارچلو لیپی برمی‌گردد. این دو مربی پرافتخار فوتبال اروپا بارها با تیم های ملی مختلف در جام جهانی حضور یافتند و مربی ایتالیایی حتی با تیم ملی کشورش قهرمان این تورنمنت نیز شده است.

آنها در مسابقات باشگاهی اروپا نیز سوابق فراوانی دارند. کی‌روش در تیم هایی مثل منچستریونایتد و رئال مادرید توانسته حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کند و لیپی نیز با تیم های ایتالیایی خصوصا یوونتوس دوران طلایی داشت. آنها حتی در دوران حضور در منچستر و یوونتوس یک تقابل رودررو نیز داشته‌اند. در دورانی که کی‌روش دستیار آلکس فرگوسن در یونایتد بود و لیپی هدایت یووه را برعهده داشت، این دو باهم روبه رو شدند که آن مسابقه را منچستر دو بر صفر پیروز شد.
ایران و چین با هدایت کی‌روش و لیپی در مقدماتی جام جهانی 2018 نیز در ورزشگاه آزادی با هم روبه رو شدند که تیم کشور ما با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

حالا روز پنجشنبه کی‌روش و لیپی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند و هردو برای صعود تیم شان تلاش خواهند کرد. چین در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته و روز گذشته نیز در حالی که از تایلند یک بر صفر عقب بود با نتیجه دو بر یک پیروز شد. از سوی دیگر اما شاگردان کی‌روش خوب می‌دانند که در مسیر رسیدن به قهرمانی آسیا چاره‌ای جز برد مقابل چین و مارچلو لیپی ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان