تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

فعالیت کمرنگ اصلاح ‌طلبان در هفته نخست بهمن ماه/ لغو جلسه حزب کار و تولد شورای عالی سیاستگذاری زنان

در هفته نخست بهمن ماه، شورای عالی سیاست‌گذاری زنان تاسیس شد. گفته شده این تشکل برای تعیین راهبرد‌های اصلی مشارکت سیاسی زنان و تعیین اولویت‌های مسائل زنان راه‌اندازی شده است.

لغو جلسه حزب کار، کنگره حزب فرهنگیان، تولد شورای عالی سیاستگذاری زنان

رویداد۲۴ احزاب اصلاح طلب در هفته اول بهمن ماه فعالیت پررنگی نداشتند. مهمترین خبر، سازماندهی احزاب زنان اصلاح طلب در یک تشکیلات جدید بود. این تشکل که با نام «صدف» معرفی شد، حاصل فعالیت محوری چهار حزب زنان اصلاح طلب (جمعیت زنان مسلمان نواندیش، جمع زنان اصلاح‌طلب، انجمن روزنامه‌نگاران زن و جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان) بود که از هفته پیش آغاز شده است.

صدف تبدیل به شورای عالی سیاستگذاری زنان اصلاح طلب شد

بعد از نشست اعضای چهار حزب زنان اصلاح طلب که جمعه هفته گذشته برگزار شد این هفته آن‌ها در بیانیه با عنوان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اعلام موجودیت کرد.

چهار حزب زنان اصلاح‌طلب با برگزارى اولین اردوى مشترک تشکیلاتى، ائتلاف خود را اعلام کردند و شورای عالی سیاستگذاری زنان اصلاح‌طلب را تشکیل دادند.

انجمن روزنامه نگاران زن ایران، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و مجمع زنان اصلاح‌طلب چهار حزبى هستند که این شورا را تشکیل داده‌اند و در روز پنج شنبه ٢٠ دى ٩٧ طى یک اردوى کارگاهى در جمع اعضاى شوراى مرکزى این احزاب موجودیت خود را اعلام کردند.

اهداف و وظایف این شورا تعیین راهبرد‌های اصلی مشارکت سیاسی زنان، تعیین اولویت‌های مسائل زنان، تقسیم کار سیاسی، تهیه بانک اطلاعات زنان فعال و توانمند سیاسی، تعیین شاخص‌های مدیریتی زنان، تدوین برنامه و راهکار‌های عملیاتی جهت ارتقاء توان‌مندی سیاسی و مدیریتی زنان، زمینه‌سازی جهت ائتلاف و گفتگوی ملی با سایر احزاب زنان، رصد، ارزیابی و پایش فعالیت‌ها در حوزه زنان در قوای سه‌گانه، شناسایی ظرفیت‌های موجود تشکل‌های زنان در استان‌ها، اعلام مواضع مشترک در مناسبت‌های مختلف اعلام شده است.

هفته گذشته قرار بود حزب اسلامی کار نشستی با موضوع خصوصی سازی برگزار کند. این هفته پیام مجرد به رویداد۲۴ خبر داد این نشست لغو شد و به بعد از جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب موکول شده است.

کنگره سراسری مجمع فرهنگیان

فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی هم خبر داده که دومین کنگره سراسری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران با موضوع «واکاوی فرصت‌ها و چالش‌ها در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» و با «تاکید بر استمرار اصلاح طلبی، شفافیت و کارآمدی» روز پنجشنبه ۱۱/۱۱/۹۷ برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات سخنرانی کرده‌اند.

کمیجانی به رویداد۲۴ خبر داده که در این کنگره در خصوص برنامه‌های آتی حزب بحث، تبادل نظر و اتخاذ تصمیم خواهد شد و در انتهای کنگره مواضع و دیدگاه‌های اعضای حزب در قالب قطعنامه پایانی قرائت خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان