تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

فاجعه شکسته شدن سد در برزیل +تصاویر

مقام‌های برزیل مرگ دست کم ۵۸ نفر را در جریان شکستن یک سد در جنوب شرقی این کشور تایید کرده‌اند. همزمان امید‌ها برای زنده پیدا کردن حدود ۳۰۰ نفر دیگر از زیر گل و لای با گذشت زمان کمرنگ‌تر شده است.
رویداد۲۴ تعداد کشته‌های حادثه شکسته شدن یک سد در برزیل به ۵۸ نفر رسیده است.

با گذشت دو روز از حادثه شکستن سد در ایالت میناس ژرائیس برزیل، همچنان از سرنوشت بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان این ایالت اطلاعی در دست نیست.

همچنین با کمک مردم و نیرو‌های امدادی، ۳۷۰ نفر از بازماندگان این حادثه نجات یافته و به مکانی امن منتقل شده اند.

این در حالیست که هنوز از سرنوشت بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان این منطقه اطلاعی در دست نیست و با گذشت ۴۸ ساعت از این حادثه، زنده بودن این افراد دور از ذهن به نظر می‌آید.

این سد متعلق به شرکت معدنی واله واقع در جنوب شرقی برزیل است که در پشت آن گل و لای و ضایعات معدنی و شیمیایی نگهداری می‌شد.

مسوولان شرکت واله می‌گویند از ۳۰۰ نفر از کارکنان و پیمانکاران خود اطلاعی ندارند.

یکی از سه سدی که در ایالت میناس ژرائیس برزیل برای ذخیره ضایعات معدنی تعبیه شده بود، شکست و بدنبال آن گل رود بسیار پهناوری روستا‌های فرودست آن منطقه به راه افتاد. بر اثر جریان سهمگین گل و لای، بسیاری از ساختمان‌ها ویران و صد‌ها نفر از ساکنان روستا‌ها زیر گل مدفون شدند.

با توجه به شمار بالای افراد مفقود شده، این حادثه می‌تواند در زمره پرتلفات‌ترین حوادث تاریخی مشابه محسوب شود. رمئو زیما فرماندار ایالت میناس جرایس گفته با گذشت زمان شانس زنده بیرون آوردن مابقی ناپدیدشدگان کم فروغ‌تر شده است.او افزود: ما احتمالا (از این به بعد) بیشتر جسد بیرون خواهیم کشید. زیما تاکید کرده که مسببان این تراژدی باید مجازات شوند.

دولت برزیل حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های این ابرشرکت را فعلا مسکوت کرده تا از آن برای تامین منابع مالی عملیات نجات و کمک به ساکنان مناطق فرودست پشت سد هزینه کند.
 
 
منبع: فرارو
برچسب ها: برزیل ، حوادث طبیعی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
دلم برای حیوانات سوخت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان