تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
قلم در دست دشمن است!

ستاد اهریمن سازی علیه ایران در کاخ سفید و تل آویو با چه هدفی فعالیت می‌کند؟

رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی نقش مهمی در اهریمن سازی از ایران و نمایش چهره‌ای بربری و عقب مانده از این کشور بازی می‌کنند. این رسانه‌ها سعی می‌کنند به جهان القا کننده که ایران چهره‌ای نفرت انگیز دارد.
ستاد اهریمن سازی علیه ایران در کاخ سفید و تل آویو با چه هدفی فعالیت می‌کند؟
رویداد۲۴ تناقض گزارش آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با سیاست خارجی این کشور در خصوص ایران این سوال را به وجود می‌اورد که هدف دستگاه سیاست خارجی دولت ترامپ از نفرت افکنی علیه ایران چیست؟
 
ادعای هسته‌ای و تیتر‌های بی ربط علیه ایران در رسانه‌های غربی همگی یک هدف را دنبال می‌کنند؛ کوبیدن بر طبل جنگ و ایجاد نفرت عمومی علیه ایران. راشا تودی در گزارشی تلاش‌های کاخ سفید و رسانه‌های آمریکایی برای مخابره این پیام در داخل آمریکا و در سطح جهان را توضیح داده است.

دشمنی دولت ترامپ با ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بالا گرفت. بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از تهدید‌های پی در پی به تنبیه این کشور و اعمال حداکثر فشار توسط جان بولتون و مایک پمپئو بر این دشمنی دامن زد.

در بخش روابط عمومی، رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی نقش مهمی در اهریمن سازی از ایران و نمایش چهره‌ای بربری و عقب مانده از این کشور بازی می‌کنند. این رسانه‌ها سعی می‌کنند به جهان القا کننده که ایران چهره‌ای نفرت انگیز دارد.
 
به تیتر اخیر اورشلیم پست نگاه کنید: «ایران علنا افراد را به جرم همجنسگرایی دار می‌زند.»

این گونه تیتر‌ها توجه‌ها را جلب می‌کند و شما خبر را بازمی‌کنید و در ادامه خبر می‌بینید نوشته «مردی که به جرم گروگانگیری و احتمالا تجاوز به دو پسر ۱۵ ساله محکوم شده بود، اعدام شده است.»
 
در واقع همجنسگرایی در ایران نیز مانند بسیاری کشور‌ها نظیر عربستان و امارات و بیشتر کشور‌های خاورمیانه غیر قانونی است. اما نکته این گزارش اورشلیم پست اعدام به دلیل همجنسگرایی، آن گونه که در تیتر گفته شده نبوده است. هدف از این گزارش تنها متقاعد کردن خوانندگان به دشمنی با ایران است.
 
راشا تودی در گزارش خود نوشته: شاید ایران به بدی‌ای که آمریکایی‌ها می‌گویند یا به خوبی‌ای که خودشان می‌گویند نباشد، اما آنچه باید به خاطر داشت این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر از ایران متنفرند. اگر نباشند سیاست خارجی آمریکا مسیر اشتباهی رفته است.
 
یکی از دروغ‌هایی که در آمریکا دائما علیه ایران مطرح می‌شود، نقض توافق هسته‌ای توسط این کشور است. همین بهانه به خروج ترامپ از توافق منجر شد و از آن زمان تا کنون بار‌ها این ادعا تکرار شده است. ترامپ هشدار داده و گفته ایران مرگ و آشوب و خرابی رادر سراسرخاورمیانه گسترانده است.
 
این در حالی است که گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. دن کوتز رییس اطلاعات ملی آمریکا طی روز‌های گذشته در جلسه استماعی در مجلسه سنا گفته بود: ما معتقد نیستیم که ایران در حال انجام فعالیت‌هایی برای دستیبای به بمب هسته‌ای باشد.
 
به گفته کوتز، همه تحقیقات هسته‌ای ایران در سال گذشته تحت قواعد توافق هسته‌ای بوده است.
 
راشا تودی در گزارش خود با اشاره به این اظهارات نوشته با توجه به سیاست خارجی ترامپ احتمالا کوتز دستورهایش را فراموش کرده است. باید به خاطر داشت که دولت آمریکا می‌گوید ایران توافق را نقض کرده و به همین دلیل آن‌ها توافق را فسخ کردند و تحریم‌های خود را بار دیگر اعمال کرده‌اند.
 
ترامپ روز چهارشنبه با اظهارات کوتز مخالفت کرده و برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا را احمقانه و منفعلانه خواند و به آن‌ها گفت که به مدرسه برگردند و درباره تهدید‌های ایران مطالعه کنند.
 
او درتوییتر خود نوشت: به نظر می‌رسد جامعه اطلاعاتی در مواجهه با خطرات ایران ساده لوح و منفعل است. آن‌ها سخت در اشتباهند! زمانی که من رییس جمهور شدم ایران در حال دردسر درست کردن در خاورمیانه و فراتر از منطقه بود. با پایان دادن به توافق وحشتناک هسته‌ای آن‌ها بسیار فرق کردند، اما هنوز منبع خطر و درگیری‌اند. آن‌ها هفته پیش راکت هایشان را آزمایش کردند. آن‌ها از نظر اقتصادی آسیب دید‌ها اند و این تنها راه عقب نگه داشتن آنهاست. باید درباره ایران مراقب بود. شاید جامعه اطلاعاتی باید به مدرسه برگردد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان