تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
تضاد واقعیت‌های جهان با سیاست‌های آمریکا؛

جنگ‌افروزی مشاوران ترامپ در کاخ سفید/ هم‌پیمانی حامیان آمریکایی مجاهدین خلق

نتیجه بررسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از تهدید‌های جهانی با سیاست خارجی ترامپ در تناقض بود. این تناقض نشان می‌دهد حلقه سیاست خارجی ترامپ تا چه حد اهداف جاهلانه و امپریالیستی خود را دنبال می‌کنند و این اهداف تا چه اندازه با واقعیت‌های جهان در تضاد است.
حلقه سیاست خارجی ترامپ در خدمت اهداف امپریالیستی است/ بولتون حامی دیرینه مجاهدین خلق است
 
رویداد۲۴ نشریه کنکورد مانیتور در گزارشی به جلسه استماع هفته گذشته جین هسپل رییس سازمان سیا و دن کوتز رییس اطلاعات ملی آمریکا در کنار مقامات اطلاعاتی دیگر اشاره کرده و نوشته در این نشست درباره بسیاری از ارزیابی‌های اطلاعاتی دولت آمریکا بحث شده و این ارزیابی‌ها زیر سوال رفته است. جین هسپل گفته ایران هنوز به توافق هسته‌ای که ترامپ چندی پیش از آن خارج شده پایبند است.
 
دن کوتز نیز برخلاف ادعای ترامپ درباره شکست کامل داعش در خاورمیانه گفته داعش هنوز کاملا شکست نخورده و حضور فعالی دارد یا درباره کره شمالی گفته شده آنها به دنبال خلع سلاح نیستند و همزمان تغییرات اقلیمی را بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکا خوانده‌اند.

در میان این افراد هیچکس پیشنهاد نکرده که آمریکا باید با بحران وجودی در مرز‌های جنوبی مقابله کند. ترامپ، اما در واکنش به این جلسات گفته مقامات اطلاعاتی کشور احمق و نادانند و باید به مدرسه برگردند.
 
چنین اظهاراتی در نهایت متحدان را تضعیف و دشمنان را تقویت می‌کند.
 
در سال ۲۰۰۱ درست بعد از حمله القاعده به آمریکا، نئوکان‌ها از دیک چینی معاون رییس جمهور گرفته تا دیگران به این نتیجه رسیدند که می‌توانند برای توسعه آرزو‌های امپریالیستی خود به عراق حمله کنند و خاورمیانه را بازسازی کنند.
 
آن‌ها به عراق در سال ۲۰۰۳ حمله کردند و نتایج فاجعه بار این حمله همچنان گریبان آمریکا را گرفته است. باور کردنی نیست که این مردان بار دیگر امروز به قدرت برگشته‌اند.
 
امروز به طرز غمگینی افرادی نظیر جان بولتون و مایک پمپئو و الیوت آبرامز که حامیان تغییر نظام در ایران و ونزوئلا هستند روی کار آمده‌اند. این افراد امروز در سمت مشاور، وزیر و نماینده ویژه جنگ‌افروزی را تبلیغ می‌کنند. باید واقعا ترسید.
 
بولتون مدت‌ها از حامیان سرسخت مجاهدین خلق یک فرقه مخالف جمهوری اسلامی و حامی تغییر نظام در ایران بوده است. مجاهدین خلق بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بوده، امروز نیز مظنون به سوءقصد علیه شش آمریکایی و بمب‌گذاری در کمپانی‌های آمریکایی در ایران است.
 
مایک پمپئو یک اسلام‌هراس و حامی تکنیک‌های پیشرفته بازجویی است.
 
آبرامز در ماجرای ایران-کنترا به جرم دروغگویی به کنگره بازداشت شده است. او در زمان دولت ریگان سعی داشت بر فاجعه کشتار در السالوادور سرپوش بگذارد.
 
پمپئو اخیرا در سخنرانی خود در قاهره گفته بود در دفتر کارم یک انجیل دارم که روی میز کارم باز است و به من آیات الهی و حقیقت را یادآوری می‌کند.
 
اما واقعیت این است که چنین مرد درنده‌خویی به خدا خدمت نمی‌کند بلکه در خدمت دولت است. او به منافع امپریالستی و هژمونیک تقلیل یافته، جاهلانه و احمقانه خودش خدمت می‌کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان