تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

سوپراستار‌هایی که در سومین روز جشنواره فجر به سینما‌ها آمدند

سومین روز از جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که چهره‌های بسیاری در پردیس سینمایی ملت و همچنین سینما‌های مردمی حضور پیدا کردند.
سوپراستار‌هایی که در سومین روز جشنواره فجر به سینما‌ها آمدند
رویداد۲۴ سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی روز جمعه ۱۲ بهمن به ایستگاه سوم رسید که میزان استقبال از فیلم‌های در حال نمایش در پردیس سینمایی ملت و همچنین در سینما‌های مردمی با افزایش چشمگیری همراه بوده و حسابی رونق گرفته است.
چهره‌ها مهمان اهالی رسانه شدند
 
در روز جمعه ۱۲ بهمن، پردیس سینمایی ملت روز نسبتا پرجمعیتی را پشت سرگذاشت و شاهد حضور گسترده خبرنگاران برای تماشای فیلم‌ها بود، در این روز پس از نمایش مستند «بهارستان خانه ملت»، فیلم سینمایی «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان و تهیه کنندگی پیمان معادی برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد، فیلمی که بازخورد‌های متفاوتی را میان خبرنگاران داشت و نظرات متفاوتی درباره آن دهان به دهان می‌چرخید، با این حال نشست خبری این فیلم نیز با اتفاقات جالبی همراه بود که از آن جمله می‌توان به حمایت مهناز افشار از فاطمه معتمدآریا با به کار بردن عبارت «خوشحالم که پیرزن سینمای ایران هستم» و همچنین دفاع معادی و مهراب قاسم خانی از افشار در برابر پاسخ یکی از خبرنگاران اشاره کرد.
 
«قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی دومین فیلمی بود که برای خبرنگاران به نمایش درآمد، این فیلم، اما وضعیت مطلوب تری از نظر فعالان حوزه مطبوعات داشت و به نظر می‌رسید که توانسته تا حدود زیادی نظرات را به خود جلب کند. حضور حامد بهداد در نشست خبری این فیلم بدون صحبت‌های جنجالی از نکات قابل توجه این نشست بود که مشروح آن اینجا قابل مشاهده است.
 
در سانس پایانی روز سوم جشنواره فجر در پردیس سینمایی ملت فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند به تماشا گذاشته شد، فیلمی متفاوت نسبت به سایر آثاری که تا به اینجا به نمایش درآمده است. حمید فرخ‌نژاد، پژمان بازغی و ساره بیات از بازیگران اصلی این فیلم بودند که در نشست خبری حضور پیدا کردند.
 
از دیگر نکات جالب توجه روز سوم می‌توان به حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان در پردیس سینمایی ملت برای تماشای فیلم «سمفونی نهم» اشاره کرد، او در گفتگویی که با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر داشته، تاکید کرده است که ۱۰ سال است از مشتریان ثابت جشنواره فجر است.
 
برگزاری بازی فینال جام ملت‌های آسیا بین دو تیم قطر و ژاپن نیز که با پیروزی کشور قطر همراه شد، از دیگر اتفاقات قابل توجه روز سوم جشنواره بود که توسط برخی از خبرنگاران و فعالان حوزه مطبوعات نیز پیگیری می‌شد.
 
سینما‌های مردمی روز به روز شلوغ‌تر
 
سومین روز از جشنواره سی و هفتم در پردیس‌های مردمی با شور و حرارت خاصی همراه بود و علاقه‌مندان استقبال گسترده‌ای از فیلم‌های به نمایش درآمده داشتند و سینماگران و عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز در روز جمعه با حضور در سینما‌های مختلف ضمن دیدار با مخاطبانشان، در کنار آن‌ها به تماشای فیلم هایشان نشستند.
 
محسن تنابنده کارگردان فیلم سینمایی «قسم» عصر روز گذشته به همراه کیومرث مرادی و تورج اصلانی در پردیس سینمایی کورش حضور پیدا کرده و پیش از تماشای این فیلم با علاقه‌مندان خود دیدار کرد.
 
همچنین پوریا شکیبایی پسر بازیگر فقید سینمای ایران خسرو شکیبایی به همراه بهاره کیان افشار بازیگر فیلم سینمایی «پالتو شتری» در پردیس باغ کتاب حضور پیدا کرده به تماشای این فیلم سینمایی نشست.
 
از دیگر چهره‌هایی که روز گذشته در باغ کتاب حضور پیدا کردند می‌توان به گلاب آدینه و دخترش نورا هاشمی اشاره کرد. بهنوش طباطبایی نیز در اکران مردمی فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» در سینما فرهنگ حضور پیدا کرد.
 
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخص مصلحت نظام هم با حضور در پردیس سینمایی آزادی تماشای فیلم «تیغ و ترمه» را به کارگردانی کیومرث پوراحمد تجربه کرد.
 
حبیب رضایی، علی شادمان و الناز حبیبی از دیگر چهره‌هایی بودند که روز جمعه در پردیس‌های سینمایی تهران حاضر شدند.
سانس‌های فوق العاده به اوج خود رسید
 
استقبال گسترده علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر باعث اتمام بلیت‌های گیشه سینما‌ها شده است و فیلم‌های بسیاری در سه روز گذشته سانس فوق العاده اکران را تجربه کردند.
 
فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، اما در این زمینه رکورددار است و با وجود آنکه دیرتر از سایر فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر نمایش خود را آغاز کرد، اما این مسئله نه تنها تاثیری بر کاهش مخاطبانش نداشت بلکه به نظر می‌رسد سبب افزایش آن‌ها نیز شد و این فیلم روز جمعه سوم بهمن بیش از هفت سانس فوق العاده را تجربه کرد که شش سانس آن در پردیس کورش بوده است.
 
علاوه بر «متری شیش و نیم»، فیلم‌های دیگری، چون «ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «شبی که ماه کامل شد» تازه‌ترین اثر نرگس آبیار، «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان و «مسخره باز» نخستین ساخته سینمایی همایون غنی‌زاده هم توانستند در روز سوم جشنواره تجربه سانس فوق العاده را داشته باشند.
 
با این حال با گذشت روز سوم هم خبری از نخستین نتایج آرای مردمی منتشر نشده است تا علاقه‌مندان از چگونگی رقابت فیلم‌های حاضر در جشنواره برای کسب سیمرغ این بخش آگاه شوند.
 
مسئولیتی که از نظر سرپرست سازمان سینمایی سنگین‌تر شد
 
فارغ از تمامی اتفاقاتی که مرور شد، روز جمعه برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فجر اکران ویژه‌ای برای نابینایان در سینما بهمن برگزار شد و حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی نیز در این رویداد فرخنده و بکر نیز حضور داشت.
 
در این مراسم اکران فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی برای حاضران به نمایش درآمد و این کارگردان نیز از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم ویژه بود.
 
انتظامی پس از نمایش فیلم با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برگزاری پسندیده و مناسب این مراسم اکران ویژه توسط همکاران و دوستان ما باعث شد تا مسئولیت ما در قبال برگزاری چنین رویداد‌هایی سنگین‌تر شود.
 
روز گذشته همچنین اکران ویژه‌ای نیز برای ناشنوایان در یکی از سالن‌های سینمای شهر برگزار شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان