تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
با انتقال ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن‌پترزبورگ

آزمون سومین بازیکن گران‌قیمت آسیا شد

با انتقال ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن‌پترزبورگ سردار آزمون به سومین بازیکن گران‌قیمت حال حاضر آسیا در فوتبال اروپا تبدیل شد.
آزمون سومین بازیکن گران‌قیمت آسیا
رویداد۲۴ در شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها انتقال «وو لی» مهاجم سرشناس چین به اسپانیول را بزرگ‌ترین انتقال فوتبال آسیا بعد از جام ملت‌ها قلمداد می‌کردند، کوچ شماره ۲۰ ایران از روبین کازان به قهرمان نیم‌فصل روسیه باعث شد تا سردار آزمون دوباره نام خود را بر سرزبان‌ها و اخبار بازار زمستانی اروپا بیندازد.
 
این انتقال قرار بود به لیگ جزیره باشد، اما اختلافی کوچک بر سر بند خرید دائمی میان باشگاه وولورهمپتون با روبین مانع حضور چهارمین ستاره جوان فوتبال ایران در انگلیس شد، اتفاقی که بیشتر از همه بندرنشینان سن‌پترزبورگ را خوشحال کرد تا بلافاصله تور خود را برای صید شاه‌ماهی بازار زمستانی روسیه پهن کنند.
 
فروش سردار قطعی بود
 
کازانی‌ها با بدهی بیش از ۳۰ میلیون یورویی در آستانه ورشکستگی قرار داشتند. بعد از اینکه ایالت تاتارستان اعلام کرد دیگر توان حمایت مالی از این باشگاه را ندارد سران باشگاه بلافاصله با اتخاذ تدابیر مالی گسترده علاوه بر کاهش دستمزد بازیکنان به یک‌سوم ابتدای فصل، فروش سه ستاره سرشناس را در دستور کار قرار دادند که یکی از این بازیکنان سردار آزمون ۲۴ ساله از ایران بود، مهاجمی که در ۱۴ بازی نیم‌فصل نخست ۴ گل زده و ۴ پاس گل داد تا از دید طرفداران کازانی بهترین بازیکن نیم‌فصل نخست لقب بگیرد. قطعی شدن فروش سردار باعث شد در یک ماه گذشته بیش از ۱۵ واسطه رسمی پای کار بیایند و این بازیکن را به باشگاه‌های خارجی پیشنهاد کنند.
 
دو میلیون یورو سرنوشت‌ساز
 
واسطه باشگاه بایرلورکوزن بعد از اینکه مذاکرات با طرف انگلیسی برای خرید آزمون به بن‌بست رسید پیشنهادی ۱۰ میلیون یورویی  پاداش‌های ویژه برای سال‌های آتی به کازانی‌ها ارائه داد، اما چند ساعت بعد از این، بسته پیشنهادی نماینده زنیت رسید که با ارائه چک ۱۲ میلیون یورویی و همین‌طور پاداش‌هایی که کازانی‌ها برای آینده ستاره ایرانی می‌خواستند، مسیر آینده سردار آزمون را تغییر داد.
 
به این ترتیب شماره ۲۰ ایران همچنان در سرزمین‌های شمالی ماند و این بار باید هنر‌های خود را در ورزشگاه یک میلیارد دلاری کریستوفسکی به رخ بکشد.
 
نوااسپورت: نجات روبین با پول آزمون و کودریاشوف
 
سایت nevasport روسیه در گزارشی تکمیلی از آخرین شرایط کوچ سردار به بندر سن‌پترزبورگ نوشت: «سرگئی سماک با اطمینان از خرید ستاره ایرانی نام او را در کنار دو تازه‌وارد دیگر از جمله یاروسلاد راکیتسکی مدافع و ویلار مارلی هافبک جدید، در فهرست نفرات اروپایی خود قرار داد تا با اضافه شدن این سه خرید زمستانی، زنیت با آمادگی کامل راهی لیگ اروپا و جدال حساس با فنرباغچه ترکیه در مرحله یک‌شانزدهم نهایی شود».
 
این سایت روسی در ادامه با اشاره به مفاد قرارداد زنیت با روبین در خصوص انتقال سردار آزمون به سن‌پطرزبورگ مدعی شد کازانی‌ها با سودی که از فروش آزمون به زنیت و همین‌طور کودریاشوف به استانبول باشاک‌شهیر کسب کردند توانستند از ورشکستگی نجات پیدا کرده و برای نیم‌فصل دوم مشکلات مالی خود را برطرف کنند.
 
پیراهن هالک برای سردار
 
چند ساعت بعد از رسمی شدن انتقال آزمون به زنیت رسانه‌های روسیه مدعی شدند پیراهن شماره ۷ این باشگاه به مهاجم ایرانی تعلق گرفته است. این پیراهن که سال‌ها در اختیار هالک برزیلی قرار داشت برای طرفداران زنیت از ارزش بسیار زیادی برخوردار است به همین خاطر اسپورت اکسپرس روسیه در گزارشی مدعی شد خرید آزمون برای باشگاه محبوب بندر سن‌پترزبورگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
اسپورت اکسپرس نوشت: «آزمون جا پای مهاجمی سرشناس و برزیلی همچون هالک گذاشت که سال‌ها مرد اول خط حمله این باشگاه معتبر در فوتبال اروپا بود. سردار در حال حاضر برای بازی در خط حمله قهرمان نیم‌فصل روسیه باید با نفراتی مثل آلکساندر کوکورین و آرتم زوبیا (دو ملی‌پوش سرشناس روسیه) و دریوسی آرژانتینی بجنگد. از دیگر چهره‌های مطرح حاضر زنیت می‌توان به یوری ژیرکوف، نوبوآ، امیلیانو ریگونی، ایوانوویچ، ایگور اسمولینکوف، کلودیو مارکزیو و... اشاره کرد.
 
توئیت جنجالی کازانی‌ها
 
باشگاه زنیت از خرید جدید خود با انتشار پوستری زیبا از سردار آزمون پرده‌برداری کرد، اما این اقدام با جنجال‌های بسیار زیادی روبه‌رو شد به خصوص وقتی رسانه‌های معتبر این کشور از پاداش‌های کلان ۱۰ میلیون یورویی برای خرید ستاره ایرانی پرده برداشتند. توئیتر باشگاه زنیت که در معرفی خرید جدید خود هیچ اشاره‌ای به اخبار نداشت و تنها از طرفداران خواست تا از این خرید خود لذت ببرند با کامنتی از سوی توئیتر رسمی باشگاه روبین کازان با این مضمون روبه‌رو شد: «پاداش!» این کلمه که با استیکر جعبه کادو همراه بود از دید بسیاری از رسانه‌ها طعنه‌ای بزرگ به سران زنیت در قبال مبالغ پرداختی برای آزمون قلمداد شد تا برای ساعاتی طرفداران دو باشگاه جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای با هم داشته باشند.
 
سردار سومین بازیکن گران‌قیمت آسیا
 
با انتقال ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن‌پترزبورگ سردار آزمون به سومین بازیکن گران‌قیمت حال حاضر آسیا در فوتبال اروپا تبدیل شد. بنا به نوشته چمپیونات روسیه سردار با قرارداد جدیدی که با زنیت به امضا رساند بعد از سون هیونگ‌مین کره‌ای در تاتنهام با ارزش ۴۶ میلیون یورو و علیرضا جهانبخش در برایتون با ۲۰ میلیون یورو به سومین بازیکن ارزشمند و گران‌قیمت آسیا در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد. نکته جالب به اشاره چمپیونات به دستمزد و پاداش‌های سردار در زنیت برمی‌گردد، جایی که سایت روسی مدعی شد آزمون برای هر سال رقمی در حدود ۳ میلیون یورو دستمزد خالص و یک میلیون یورو پاداش بر اساس بردها، قهرمانی‌ها و گلزنی‌ها می‌گیرد که با این ارقام می‌توان گفت: آزمون نیز همچون جهانبخش در برایتون، درآمد هنگفتی از این انتقال خواهد داشت.
 
سردار مسافر اسپانیا می‌شود
 
سرمای شدید این روز‌های روسیه باعث شد تا اردوی آماده‌سازی باشگاه‌های این کشور به میزبانی کشور‌های خوش آب و هوا برگزار شود از جمله اردوی زنیت سن‌پترزبورگ که بعد از اقامت ۱۰ روزه در دوحه و تمرین در کمپ اسپایر، در اسپانیا برپا شد.
 
باشگاه سرشناس و متمول روس که دیروز موفق شد بهترین گلزن ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی از روبین کازان به خدمت بگیرد تا یکی، دو روز دیگر در جزیره مورسیا در جنوب اسپانیا میزبان این بازیکن خواهد بود تا به صورت رسمی کار خود را با ستاره ایرانی استارت بزند. جالب اینکه طی روز‌های گذشته خرید‌های جدید زنیت از جمله ستاره کلمبیایی باشگاه بوکاجونیورز و همین‌طور یاروسلاو راکیتیسکی مدافع سرشناس اهل جمهوری چک به این تمرینات اضافه شدند و با استقبال رسمی سرگئی سماک سرمربی تیم، کار خود را با آبی‌های شهر سن‌پطرزبورگ آغاز کردند تا برای بازی با فنرباغچه در لیگ اروپا آماده شوند.
 
زنیت روز‌های ۲۳ بهمن در استانبول و دوم اسفندماه در ورزشگاه کریستوفسکی سن‌پطرزبورگ به مصاف فنرباغچه می‌رود و این دوئل‌های سرنوشت‌ساز می‌تواند آغازی رؤیایی برای ستاره ۲۴ ساله ایرانی در چالش جدید خود در بهترین تیم سال‌های گذشته روسیه باشد.
 
منبع: خبر ورزشی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان