تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

تولید ۲۵ داروی پیشرفته شیمیایی ضدسرطان تا پایان دولت دوازدهم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از برنامه ریزی برای تولید ۲۵ داروی پیشرفته شیمیایی ضدسرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

تولید ۲۵ داروی پیشرفته شیمیایی ضدسرطان تا پایان دولت دوازدهم

رویداد۲۴ سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور با تشریح دستآوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه علم و فنآوری، به برنامه های این معاونت اشاره کرد.

وی گفت: ما چند برنامه اساسی داریم. اولین برنامه ما تمرکز بر رفع چالش‌های ملی با استفاده از راهکارهای فناوری است. به‌عنوان نمونه با توجه به اولویت کشور در حوزه دارو و سلامت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان دولت دوازدهم کسب دانش فنی و تولید ۲۵ داروی پیشرفته شیمیایی ضدسرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج، ۲۸ داروی پیشرفته بیوتکنولوژی اولویت‌دار کشور و همچنین ۵۰ ماده اولیه کلیدی صنعت دارو انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  افزود: علاوه بر این توسعه فناوری و تولید ۷ واکسن کلیدی دام و طیور که اثرات مهمی در کاهش تلفات بخش دامی کشور خواهد داشت به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر این سعی داریم تا شرکت‌های بزرگ کشور را ترغیب کنیم تا با شتاب‌دهنده‌های فناوری و تخصصی در حوزه خود ایجاد کنند و برای برنامه‌های تحقیق و توسعه خود از ظرفیت تیم‌های فناور جوان و تحصیل‌کرده استفاده کنند.

ستاری خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه پهنه‌های شهری نوآوری که بازیگران اصلی این حوزه از دولت، سرمایه‌گذار، شرکت بزرگ فناور خصوصی گرفته تا تیم‌های فناور استارتاپی همگی در یک فضا با هم فعالیت کنند نیز در دستور کار ماست. به‌عنوان نمونه کارخانه نوآوری آزادی در محل قدیم کارخانه آما تجهیز و بازسازی شده و بیش از ۳۰۰ تیم فناور و ده شرکت بزرگ در آن مستقر شده‌اند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان