تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان:

افزایش تقاضا برای خرید اجناس دست دوم در ماه‌های اخیر به دلیل گرانی

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان گفت: در ماه‌های اخیر با توجه به کاهش توان مالی مردم و کم شدن قدرت خرید، تقاضا برای خرید اجناس دست دوم به شدت افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای خرید اجناس دست دوم در ماه‌های اخیر به دلیل گرانی

رویداد۲۴ داود عبداللهی فرد، با اشاره به تغییر شرایط بازار در خرید و فروش اجناس دست دوم به دنبال اتفاقات اخیر در اقتصاد کشور، اظهار کرد: با گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت اجناس و کالا‌ها بسیاری این تصور را دارند که کسب و کار سمساران و امانت‌فروشان، سکه است در حالی که اتفاقات اخیر این روز‌ها باعث شده تا بازار اجناس دست دوم ملتهب شود.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان گفت: امروز شاهدیم که با توجه به کاهش توان مالی مردم و کم شدن قدرت خرید، از یک طرف تقاضا برای خرید اجناس دست دوم به شدت افزایش یافته، ولی در عین حال به دلیل همین گرانی‌ها و کاهش بنیه مالی و توان خرید، مردم و خانه‌دار‌ها رغبتی برای فروش کالا‌ها و اجناس دست دوم خود ندارند و با توجه به اختلاف قیمت شدیدی که بین قیمت فروش اجناس دست دوم و هزینه‌ای که باید برای خرید همان کالا متحمل شوند، ترجیح می‌دهند تا جاییکه امکان دارد، از کالا‌های مستعمل خود استفاده کنند و دیگر برای فروش اجناس دست دوم تمایلی ندارند.

وی ادامه داد: این دو اتفاق باعث شده تا همزمان شاهد افزایش شدید تقاضا برای خرید اجناس و کالا‌های دست دوم در بازار باشیم و از سوی دیگر، با مشکل کمبود شدید کالای دست دوم مواجهیم.

عبداللهی فرد با بیان اینکه سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی همچون شیپور و دیوار باعث حذف واسطه‌ها و از رونق افتادن فعالیت سمساران شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر همه مشکلات، بزرگترین آسیب برای این صنف، فعالیت اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور است که نه تنها باعث کسادی فعالیت همکاران ما شده، بلکه باعث شده تا برخی کلاهبرداران هم با سوءاستفاده از این فضا، از مردم کلاهبرداری کنند.

به گفته رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان، اعتراض این صنف نسبت به فعالیت دیوار و شیپور در جلسه با فرمانداری اعلام شده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: خرید و فروش ، اجناس
نظرات شما
پیشخوان