تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

شرایط کنونی زنان نتیجه عملکرد دولت یازدهم نیست

رویداد۲۴- معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده گفت: شرایط کنونی زنان نتیجه عملکرد دولت یازدهم نیست بلکه این دولت میراث دار چنین وضعیتی است.

شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در نشستی با حضور منتخبان زنان و دختران با اشاره به شرایط زنان جامعه افزود: وضعیت کنونی در حوزه زنان، حاصل عملکرد و عمل نکردن های دولت های گذشته است.

وی ادامه داد: فضای نامطلوبی که زنان جامعه با آن مواجه هستند، فقط مختص دختران و زنان نیست و تمام جامعه درگیر آن هستند.

مولاوردی تصریح کرد: البته این قشر از جامعه به دلیل زن بودن، درد مضاعفی دارند که نیازمند توجه ویژه هستند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تفاوت معنادار دسترسی زنان و مردان به موقعیت های سیاسی و اقتصادی در جامعه گفت: آنچه شاهدیم تبعیض معناداری است که زنان را از فرصت حضور در حوزه های سیاسی و اقتصادی محروم کرده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم ظرفیت های جدید را برای زنان شناسایی و چالش های پیش رو را رفع کنیم.

انتخابات خرداد 92 سرمایه اجتماعی فروپاشیده جامعه را دوباره متحول کرد 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده با اشاره به عملکرد این معاونت در سه سال گذشته گفت: با انتخابات خرداد سال 92، سرمایه اجتماعی فروپاشیده جامعه دوباره تحول پیدا کرد.

مولاوردی افزود: اعتماد دولت به ظرفیت های زنان باید افزایش یابد که معاونت جوانان وزارت ورزش به این امر کمک بسیاری کرده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده در پاسخ به پرسش های زنان در این نشست گفت: در مجموع این سئوال ها، آنچنان که شاهد هستم، کرامت انسانی افراد و احترام گذاشتن به حقوق انسانی، اجتماعی، فرهنگی، مدنی و اقتصادی زنان مد نظر است.

وی ادامه داد: برای ثمر دهی این حقوق و خواسته ها، سلامت روان و نشاط زنان لازم است.
مولاوردی گفت: ‌امکان مشارکت زنان و جوانان باید فراهم باشد و آنان باید بتوانند در حوزه های تصمیم سازی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه هایی که تا کنون در حوزه زنان انجام شده، افزود: اسنادی که با آن مواجه هستیم، برخی بسیار آرمان گرایانه و زیبا نوشته شده اما عملیاتی نشده و حتی بسیاری از زنان و جوانان از وجود این اسناد بی خبر هستند.

وظیفه معاونت ایجاد اشتغال نیست
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درمورد پرسشی دیگر که در این نشست مبنی بر اشتغال زنان و تبعیض در آزمون های استخدامی مطرح شد، گفت: وظیفه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نه ایجاد اشتغال بلکه رصد وظایف دیگر ارگان ها در این امر است.

وی افزود: هنگام اعلام برگزاری آزمون استخدامی متوجه شدیم حضور زنان در این آزمون استخدامی بسیار کمرنگ است و حتی در شغلی مانند حسابداری که زنان در آن بسیار مهارت دارند نیز امکان حضور زنان وجود ندارد.

مولاوردی گفت: این موارد را به دولت اعلام کردیم اما متاسفانه تغییری حاصل نشده و آزمون با همان شرایط برگزار شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در شرایطی که حدود 60 درصد از افرادی را که تحصیلات عالی دارند زنان تشکیل می دهند، نباید در موضوعات استخدامی با زنان و دختران چنین برخوردی شود.

باب استخدام دولتی بسته شده است
وی گفت: باب استخدام دولتی دیگر بسته شده و روزنه هایی که مشاهده می شود بیشتر ناامیدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با اصلاح قانون خدمات کشوری، دیگر استخدام رسمی و مادام العمر نداریم و استخدام ها بصورت کوتاه، میان و بلندمدت خواهیم داشت، اما قابل تمدید است.

مولاوردی ادامه داد: اکنون نیز دغدغه اصلی دولت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و این شرایط خاصی را می خواهد و دولت در حال جذب سرمایه گذاری خارجی و بهبود فضای کسب و کار استت.

امیدها برای بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته است
مولاوردی خاطرنشان کرد: امیدها برای بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته و مجموعه این اقدامات دولت و توجه پررنگ به بحث سیاست خارجی، مقدمه تحقق سایر برنامه و شعارهای دولت یازدهم است و اگر اینگونه نبود، شاهد این فضای جدید نبودیم.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم را شاهد هستیم، افزود: خروج از این رکود نیازمند برنامه ریزی خاصی است و اکنون خوشبختانه زمینه ها برای رشد اقتصادی فراهم است.

بیکاری منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده با بیان اینکه جوانان بخاطر درگیری با بیکاری، می توانند منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی باشند، گفت: نگاه ما به شغل و کار باید تغییر کند زیرا همه جوانان درخواست دارند شغل پشت میزنشینی داشته باشند و از این طریق استخدام شوند.

مطالبات زنان بالای 18 سال شناسایی شده است
مولاوردی درمورد موضوعات مربوط به حوزه زنان و خانواده افزود: در این سه سال بررسی همه جانبه و خوبی انجام شده و آخرین گزارش آن مربوط به مسائل زنان است که در هشت مرکز استان، اولویت ها و مطالبات زنان بالای 18 سال شناسایی شده است.
وی ادامه داد: سه مطالبه زنان در کشور رفع تبعیض، تامین امنیت و حمایت های قانونی است.

اختلاف نظرها در برخورد با پدیده ها
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اختلاف نظرهایی در برخورد با پدیده ها و مسائل در کشور وجود دارد که در همه ابعاد بویژه موسیقی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: این اختلاف نظر که در برنامه موسیقی به برنامه شهرام ناظری نیز رسیده است، بیشتر سلیقه ای است و با برداشت خاصی از فقه صورت می گیرد، زمانی که این موسیقی با مجوزهای لازم آماده برگزاری است، چرا باید سلیقه ای نسبت به آن عمل کرد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: در برنامه های فرهنگی دولت، توسعه امنیت، مسئولیت و خلاقیت گنجانده شده، و دولت فرهنگی است نه فرهنگ دولتی.

نشست مولاوردی با منتخبان زنان و دختران در وزارتخانه ورزش و جوانان به مناسبت هفته جوان(از 27 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه) برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان