تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
وال استریت ژورنال نوشت:

خروج کل نیروهای آمریکایی از سوریه تا پایان آوریل

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، آمریکا قصد دارد پایان آوریل آینده تمام نیروهایش از سوریه را خارج کند.
خروج کل نیروهای آمریکاییی از سوریه تا پایان آوریل
رویداد۲۴ روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسؤولان آمریکایی نوشت، پنتاگون آماده خارج کردن تمام نیرو‌های نظامی موجود در سوریه از پایان آوریل است.

مقامات کنونی و قبلی به این روزنامه گفته‌اند، در حال حاضر شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا یعنی نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای تسلط بر آخرین مقر داعش در سوریه ظرف روز‌های تلاش می‌کنند و فرماندهی نظامی آمریکا بر مساله خروج نظامیان آمریکایی ظرف چند هفته آینده تمرکز کرده است.

منابع افزودند، پنتاگون در صورت عدم تغییر رویکرد کنونی دولت دونالد ترامپ برای خروج بخش اعظمی از نیروهایش از سوریه تا اواسط مارس یا تحقق این امر در اواخر آوریل برنامه ریزی می‌کند.

وال استریت ژورنال در عین اشاره به این طرح نوشته که این طرح همزمان با افزایش تلاش‌های دولت ترامپ برای امضای توافقنامه‌ای با ترکیه برای تضمین امنیت هم‌پیمانان کرد که با داعش می‌جنگند، مطرح شده، اما آمریکا تاکنون در تحقق این توافق با ترکیه موفق نشده است.

مسؤولان به این روزنامه گفتند، دو طرف پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دستیابی به راه حل سیاسی برای این قضیه محقق نکرده‌اند و عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه با روند سریع‌تری از پیشروی از طریق مذاکرات سیاسی حرکت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تصمیم دارد تمام نیروهایش از سوریه را خارج کند، اما جدول زمانی برای اجرای روند خروج نیروهایش را تدوین نکرده است.

تصمیم ترامپ با مخالفت گسترده در داخل مجلس سنای آمریکا روبه‌رو شده به طوریکه تعداد زیادی از نمایندگان داخل سنا اخیرا با اصلاحیه قانونی که از تصمیم ترامپ در زمینه خروج از سوریه و افغانستان انتقاد می‌کند، تصویب کردند.

جوزف ووتل، فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا در جلسه سنا روز سه‌شنبه اظهار کرد: داعش ممکن است مجددا بعد از خروج آمریکا از سوریه احیا شود.

این در حالی است که ترامپ از تصمیم عقب‌نشینی صرف نظر نکرده و گفته است: به دنبال استقبال گرم از نیرو‌های شجاع که در سوریه مبارزه کرده‌اند، هستیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان