تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

واکنش بروجردی به ذبح کودک 6 ساله عربستانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن شهادت کودک شیعی در عربستان گفت: شهادت این کودک شیعی، برگ رسوایی در کارنامه عربستان و حامیانش است.

واکنش بروجردی به ذبح کودک 6 ساله عربستانی

رویداد۲۴ علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگویی در واکنش به قتل فاجعه‌بار کودک شیعی در عربستان در مقابل چشمان مادرش گفت: من فکر می‌کنم این هم یک رسوایی دیگر برای ترامپ مدعی حقوق بشر و سازمان ملل خواهد بود، چراکه علیرغم جنایت‌های متعدد عربستان در یمن و کشتن هزاران زن و کودک و افراد بی گناه و نقض همه مقررات بین‌المللی این کشور باز هم از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

وی با اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان خاطرنشان کرد: این کودک معصوم تنها به جرم اسلام و شیعه بودن با چنین جنایتی روبه‌رو شد و که همانطور گفتیم شهادتش برگ رسوایی دیگر در کارنامه عربستان و حامیانش خواهد بود.

بروجردی ضمن محکوم کردن این واقعه فاجعه‌بار تصریح کرد: با توجه به اینکه ابعاد این جنایت بسیار واضح، روشن و آشکار است، معتقدم که باید در حداقل زمان ممکن باید قصاص درباره قاتل این کودک شیعی عمل شود.

بیشتر بخوانید: سکوت کر کننده رسانه‌های غربی و سعودی درباره موضوع قتل بی‌رحمانه کودک شیعه در مدینه

این نماینده مجلس ادامه داد: این قصاص باید طبق موازین اسلام و قرآن صورت بگیرد، عربستان که مدعی خادمین حرمین شریفه است، چرا به دستور قرآن عمل نمی‌کند، کودکی به این شیوه فاجعه آمیز به شهادت رسانده‌اند و قتل بین و آشکار است که حقیقتا باید قاتل به قصاص برسد و محکوم به اعدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکومیت شدید مجلس برای این واقعه جنایت آمیز اظهار کرد: در این زمینه همه جهان اسلام باید واکنش نشان دهند و اگر سازمان ملل در این زمینه‌ای سکوت کند و عکس‌العملی نشان ندهد، بدون تردید محکوم است، در راس همه جنایتکاران خود آمریکا در مظان اتهام است چراکه عربستان با حمایت آمریکا جرات می‌کند که در عرصه جهانی چنین اقدامات فاجعه باری را انجام دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان