تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
آیت الله غرویان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

صف گوشت، تصویری نبود که انقلاب وعده‌ آن را داده باشد/ مسئولان به جای مچ‌گیری، خدمت کنند

آیت الله محسن غرویان می‌گوید: صف‌هایی که برای تهیه گوشت و ارزاق عمومی شکل می‌گیرد، تصویری نیست که انقلاب وعده آن را داده باشد. اینها مسائلی است که در چهارمین دهه انقلاب باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرند.

مسئولان به جای مچ گیری خدمت کنند

بیست و دوم بهمن سال نود و هفت دقیقا چهل سال از انقلاب ایران می‌گذرد؛ انقلابی که مانند هر تغییری، موافقان، منتقدان و البته مخالفانی دارد؛ موافقان آن تاریخ چهل ساله را تاریخ دستاوردهای بزرگ و دوران عزت ایران توصیف می‌کنند و مخالفان آن، انقلاب ایران را اتفاقی نالازم می‌خوانند و منتقدان انقلاب نیز معتقدند اصلاحاتی در ساختارها و رویکردهای نظام برآمده از انقلاب باید ایجاد شود. آیت الله محسن غرویان از چهره‌هایی است که معتقد به لزوم اصلاحات در ساختار نظام است. او در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از محاسنی که انقلاب داشت این بود که ملت به صورت شفاف در صحنه حضور داشتند و بر اساس خواست و اراده خود نظام جمهوری اسلامی را بر سر کار آوردند و رای آری دادند و انقلاب به پیروزی رسید.

غرویان می‌گوید: در ادامه این خواست، مردم به دنبال آن بودند که رابطه مردم با حاکمیت به صورت شفاف باشد اما امروز به نظر می‌رسد مردم ناامید و نسبت به روحانیون و مسئولان بی اعتماد شدند. بی اعتمادی مردم از بسیاری مسئولان نظام و این باید مورد ارزیابی قرار بگیرد که دلیل این بی اعتمادی چه بوده و باید چه روشی در پیش گرفته شود که آن اعتماد اولیه بازگردد و این گسست، مسئله‌ای است که همه مسئولین نظام درباره آن هشدار می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید: مردم توقع داشتند انرژی بزرگان و نخبگان سیاسی و اجتماعی کشور صرف مچ‌گیری مسئولین از یکدیگر نشود و برای رقابت جناحی تلف نشود و این همه اختلاف بین قوه‌های سه گانه و نهادهایی مثل شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به وجود نیاید. اما این توقع برآورده نشده و هر روز در رسانه‌ها مردم شاهد اختلافات مسئولان هستند و این اختلافات انرژی‌ها را هدر می‌دهد و منابع بیت المال را نابود کرده و ظرفیت‌های نظام را از بین برده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفته مردم انتظار داشتند نظام جمهوری اسلامی برای از بین بردن فاصله طبقاتی و از بین بردن اختلاف معیشتی فقرا و ثروتمندان تلاش بیشتری انجام دهد اما امروز مسیری که طی شده در رسیدن به هدف نبوده است و مسائلی مثل حقوق‌های نجومی و کلان و اسراف‌ها را می‌بینند.

او می‌گوید: اختلاس‌های میلیاردی و از بین رفتن بیت المال برای پروژه‌هایی که منافعی برای مردم نداشته است، باعث ناراحتی و ناامیدی مردم می‌شود. یکی از این پروژه‌ها، ساخت مونوریل قم است  که مبلغ زیادی در آن هزینه شده و همینطور نیمه کاره رها شده است و این رفتارها انعکاس بسیار بدی بین مردم دارد. توقع مردم این نبود اینقدر راحت و بی حساب و کتاب بیت المال صرف شود و از بین برود و در چهلمین سال انقلاب باید درباره این مسائل چاره اندیشی شود.

غرویان می‌گوید در این شرایط خوب است مسئولین درباره عملکرد چهل ساله خود پاسخگو باشند و  نظارت دقیق‌تری برای هدر رفت بیت المال داشته باشند. به سوالات مردم توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید: امروز گرانی مردم ایران را در شرایط سختی قرار داده است و صف‌هایی که برای تهیه گوشت و ارزاق عمومی شکل می‌گیرد، تصویری نیست که انقلاب وعده آن را داده باشد. اینها مسائلی است که در چهارمین دهه انقلاب باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرند. همه این ها زنگ خطری است که مسئولین را بیشتر به فکر بیندازد تا با جدیت بیشتری منافع ملی را پیگیری کنند و با کنار گذاشتن اختلافات داخلی، اعتماد مردم را بیشتر به انقلاب جذب کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
7
مسیولین چه کسانی هستند؟شما که مسیولیت قبول نمیکنید اینطور میشود.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
9
مرگ بر امریکا و اسراییل داخلی.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
امروز باید در برابر امریکا و اسراییل داخلی هم قدرت نمایی کرد برادر!
مرتضی الف
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
راست میگه بنده خدا. این تصویر نبود . تصویری بود که امام از هواپیما داره میاد پائین.
محمود توتونچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
0
جنگ اقتصادی دشمن یک جنگ واقعی است و باید هوشیارانه به مقابله با آن رفت و نباید با آن سهل انگارانه برخورد کرد.
حیف است دشمن به بالا پایین کردن ارز یا گوشت و پوشاک ... عظمت کاری که ملت ایران انجام داده مخدوش کند
کاری که دوست و دشمن به بزرگی آن معترفند ، کاری که عده ای در راه آن سخاوتمندانه جان فدا کرده اند
البته عده ای هم عامدانه و برخی نیز از روری غفلت ونادانی آب به آسیاب دشمن می ریزند.
راه نجات هم در همدلی و اتحاد و ایمان است آنور آب خبری نیست ،آنور آب نا را برده و اسیر و نوکر می خواهند.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
مرحوم آیت اللا بروجردی مدام با دخالت روحانیون در سیاست مخالفت میکردند و اعتقادی به حکومت کردن روحانیون نداشتند،علتش رو همون موقع هم فرمودند که وقتی حکومت دست آخوندها باشد مردم اشتباهات حکومت رو پای دین مینویسند و این باعث نابودی دین و اعتقاد ملت میشه،خدا حضرت آیت اللا بروجردی رو رحمت کنن بخاطر اخطارها و کنترلشون روی روحانیت.
چهل سال پیش یک کارگر با یک روز حقوقش حداقل 5 کیلوگرم گوشت میتونست بخره ولی امروز همون کارگر با حقوق یک روزش نیم کیلو گوشت هم نمیتونه بخره!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
4
خطاب به محمود توتونچی: پیامت یک مشت صحبتهای شعاری وتکراری است که بااین اوضاع به شدت اسف بار اقتصادی حال آدم راخراب می کند
نظرات شما
پیشخوان