تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:

تعداد محیط بانان تا پنج سال آینده ۲ برابر می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در راستای حفظ محیط زیست کشور و انتقال آن به نسل‌های آینده تا کنون ۱۳۸ نفر از محیط بانان شهید شده‌اند، گفت: بر اساس دستورالعمل مصوب شده تعداد محیط بانان تا پنج سال آینده دو برابر می‌شود.
تعداد محیط بانان تا پنج سال آینده ۲ برابر می‌شود
رویداد۲۴ سرهنگ جمشید محبت‌خانی که به همراه شماری از محیط بانان در راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشتند، در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حوزه محیط بانی سازمان حفاظت محیط زیست در گذشته با نام‌های گارد محیط زیست و شکاربانی شروع به کار کرده بود. از آنجایی که محیط بانی حوزه‌ای است که افراد آن دارای سلاح هستند از سال ۸۷ به عنوان یگان حفاظت سازمان محیط زیست تحت نظارت ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل از سال ۸۷ فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از افراد نظامی که پلیس آن‌ها را معرفی می‌کرد استفاده می‌شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه از سال ۸۷ یگان حفاظت محیط زیست رئیس اعتباری مصوب خود را دارد تصریح کرد: چارت سازمانی کلی ما در حال حاضر ۷۸۰۰ نفر است که ۵۰ درصد آن را محیط بان‌ها تشکیل داده‌اند. این محیط بانان در ۱۱ درصد اراضی ملی کشور که جزو مناطق چهارگانه هستند در حال فعالیتند.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۸ نفر از محیط بانان جان خود را برای حفظ امنیت محیط زیست کشور و برای بقای انسان، حیوان و گیاه و حفظ امنیت نسل آینده از دست داده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته در حوزه محیط بانی به ثبات خاصی رسیده‌ایم و برای تأمین تجهیزات و بهبود معیشت محیط بانان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در نیروی انسانی برای کار محیط بانی کمبود داشتیم و محیط بانان همواره از این موضوع رنج می‌بردند، گفت: تا پنج سال آینده تعداد محیط بانان دو برابر می‌شود تا موضوع شیفت بندی‌های آزاردهنده‌ای که برای آنان وجود داشت حل شود.

محبت خانی افزود: درباره موضوع محیط بانی بحث شهادت و جانبازی محیط بانان وجود داشت که خوشبختانه با عنایت فرمانده کل قوا دستورالعملی صادر شد که از ۱۷ فروردین ماه امسال جهت اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد. در این دستورالعمل تاکید شده بود که کارکنان یگان حفاظت محیط زیست اگر در راستای اجرای مأموریت دچار سانحه شوند در حوزه شهادت و جانبازی قرار می‌گیرند و نگاه به آنان مانند کارکنان نظامی و انتظامی است که این موضوع از جمله توفیقاتی است که یگان حفاظت در این سال‌ها به دست آورده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان