تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب ۱۱ برابر شد

امینی گفت: اوایل انقلاب ظرفبت تولید برق در کشور حدود ۷ هزار مگاوات بود که با تلاش‌های صورت گرفته به ۸۰ هزار مگاوات رسید.

ظرفیت تولید برق بعد از انقلاب ۱۱ برابر شد

رویداد۲۴ امینی نماینده مردم ایلام و عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ رشد شبکه توزیع برق در استان ایلام اظهار کرد: در حوزه تولید انرژی نو و تبدیل نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی پیشرفتی‌های خوبی را شاهد هستیم به طوری که بالغ بر ۹۰ درصد نیروگاه‌های حرارتی با تغییر وضعیت به سیکل حرارتی، بازدهی بیشتری داشته اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی تصریح کرد: اوایل انقلاب ظرفیت تولید برق در کشور حدود ۷ هزار مگاوات بود که با تلاش‌های صورت گرفته به ۸۰ هزار مگاوات رسید، اما با توجه به رشد جمعیت و به توسعه کشور نیاز است ظرفیت تولید انرژی افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید برق در استان ایلام بیان کرد: با توجه به سه برابر شدن جمعیت در استان ایلام و توسعه صنعتی شاهد رشد ۱۱ درصدی برق رسانی در این استان هستیم.

نماینده مردم ایلام با اشاره به آبرسانی به شهرستان مهران بیان کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها برای آبرسانی به شهر مهران آماده شده است و امیدواریم تا پایان سال پروژه آبرسانی به استان مهران و دهلران مورد بهره برداری قرار گیرد.

امینی در پایان با اشاره به ظرفیت سد ایلام بیان کرد: سد ایلام با ظرفیت ۶۴ میلیون متر مکعب نقش مهمی در تامین آب استان دارد که در کنار آن سد‌هایی مانند سد دره شهر، سد سیکان و سدچناره با پشرفت بین ۱۵ تا ۶۰ درصد می‌تواند با تامین اعتبارات مورد بهره برداری قرار گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تولید برق ، انقلاب ، برق
نظرات شما
پیشخوان