تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

تجمع خانواده های جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج در فرودگاه+فیلم

اين تجمع در ترمينال شماره ٤ فرودگاه مهرآباد با ذكر الله اكبر و همراه با پلاكاردهاي اعتراضي خانواده جانباختگان نسبت به عملکرد هواپيمايي آسمان و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.
 
رویداد۲۴ بیانیه اعتراضی خانواده‌های جانباختگان هواپیمای تهران یاسوج :

 هنوز داغ از دست رفتن فرزندان میهن در حوادثی همچون سانچی و پلاسکو التیام نیافته بود که بار دیگر بر اثر بی تدبیری و سهل انگاری مدیران صنعت هوایی کشور و در رأس آن شرکت هواپیمایی آسمان، ایران سیاهپوش غم تازه‌ای گشت.

سقوط هواپیمای مسافری شرکت آسمان در ارتفاعات سفیدپوش دنا در پگاه بیست و نهمین روز از بهمن ماه ۱۳۹۶، نبض شصت و شش زندگی را در یک قدمی بهار خاموش کرد و داغ و حسرتی جانکاه بر دل‌های بیقرار بازماندگانشان تا ابد بجا نهاد.

امروز، ما خانواده‌های جانباختگان آن پرواز ابدی و آن حادثه سراسر اندوه و باورنکردنی، گردهم آمده ایم تا ضمن نکوداشت یاد و خاطره آن عزیزان پر کشیده در نخستین سالروز عروج آسمانیشان، بار دیگر بر عزم و اراده خود در شناسایی مقصران ومسببان آن سانحه تاکید ورزیده و از دستگاه قضایی کشور تقاضا نماییم تا دراین مسیر، به دور از هیاهو‌های تبلیغاتی و هرگونه فشار از سوی افرادوگروه‌های زر و زور و در فضایی آرام و عدالت محور این خواسته‌ی مهم وبه حق ماخانواده‌ها را با جدیت پیگیری کند، تا مبادا خدای ناکرده جای متشاکی و شاکی یا مقصر و جانباخته عوض شود.

هیچگاه از حافظه مردم ایران و از خاطر خانواده‌های جانباختگان محو نخواهد شد ماه‌ها به زیر برف ماندن پیکر‌های اربا" اربای عزیزانمان که نتیجه سوء مدیریت و عدم نظم و هماهنگی ارگان‌های امدادرسان کشور بود، و نیز روز‌هایی که سازمان هواپیمایی کشور و شرکت آسمان با تلاش در جهت مبری کردن خود از این اتفاق هولناک با اقدامات نسنجیده شان داغ داغدیدگان را دوچندان مینمودند.

در پایان، باردیگر ما خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج در این روز عزیز مراتب اصلی خواسته‌های خودرا اعلام داشته و هم پیمان میشویم در راستای تحقق آن‌ها از هیچ کوشش قانونی فروگذار نکنیم:

۱- روشن شدن حقیقت که کمترین و در عین حال مهمترین تسکینی خواهد بود بر آلام خانواده ها.

۲- محکومیت و مجازات مقصرین و مسببین حادثه‌ی سقوط هواپیما.

۳- احقاق حقوق قانونی وشرعی خانواده‌های جانباختگان مطابق با قوانین حقوقی کشور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان