تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

واردات گوشت مشکل گرانی را حل نمی‌کند/ با حذف یارانه پنهان به هر ایرانی ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه می‌رسد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه عدالت در ارائه بسته‌های حمایتی رعایت نمی‌شود، گفت: ایران جز کشور‌های ثروتمند است، ولی با این حال مردم در فقر بسر می‌برند. مدیریت اقتصادی ما یک مدیریت اقتصادی ناکارآمد است و باید این را قبول کنیم.
واردات گوشت مشکل گرانی را حل نمی‌کند/ با حذف یارانه پنهان به هر ایرانی ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه می‌رسد
رویداد۲۴ مشکل گرانی گوشت طی ماه‌های اخیر به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده و مردم همچنان با این معضل روبرو هستند و حتی تا این جای کار، واردات گوشت نیز چاره‌ساز نبوده است.

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص گرانی‌های اخیر گوشت و مرغ گفت: خوشبختانه امسال تولیدی که در زمینه گوشت مرغ و تخم مرغ داشتیم بهتر از پارسال بود، زیرا تا بهمن ماه سال گذشته نزدیک به ۲۷ میلیون قطعه مرگ و میر در اثر آنفولانزای مرغی داشتیم و تا پایان سال گذشته از مرز ۳۰ میلیون قطعه هم گذشت.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که امسال به دست ما رسیده نشان می‌دهد حتی یک دهم تلفات سال گذشته را نداشتیم. مشکل اساسی اینجاست که ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده و این افت ارزش پول ملی در همه حوزه‌ها اعم از سکه و طلا، ارز، پوشاک، خودرو و... اثرگزار بوده است.

ابراهیمی اظهار کرد: بهترین مدیریت در کشور این است که خود را با دنیا تطبیق دهیم. ما باید درآمد‌ها و هزینه‌های خود را با دنیا تطبیق دهیم و نباید تافته جدا بافته باشیم.

وی گفت: قیمت مرغ در کشور‌های اطراف بین ۱.۶ الی ۱.۷ دلار و حداکثر ۲ دلار است. این رقم به پول ما حدود ۱۶_۱۷ هزار تومان می‌شود و قیمت گوشت ۸.۵ الی ۹ دلار یعنی حدودا ۹۰ هزار تومان است پس نمی‌توان دستوری، قیمت مرغ را در رقم ۱۱ هزار تومان نگه داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کف بازار از دنیا تبعیت می‌کند، افزود: ما نباید به صورت مقطعی گوشت وارد و توزیع کنیم. گوشت یک نیاز مستمر است و نمی‌شود با روش تزریق ارز دولتی همیشه با نرخ ارزان در اختیار مردم قرار داد. وقتی فاصله بین قیمت واقعی با کشور‌های همسایه را داشته باشیم رانت و فساد و دلالی رشد خواهد کرد.

ابراهیمی عنوان کرد: درآمد ما نسبت به جهان خیلی پایین است، ولی هزینه‌های ما، همپای هزینه‌های سایر کشور‌های پردرآمد است.

وی با بیان اینکه می‌ترسیم و اشتباه می‌کنیم و واقعیت‌ها را از مردم کتمان می‌کنیم و این خیانت به مردم است، افزود: ارزش پول ملی ما خیلی کاهش پیدا کرده که پیامد آن گرانی است و راه حل آن این است که با استفاده از منابعی که در اختیار داریم کمک کنیم تا قدرت خرید مردم بالا رود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه سرکوب قیمت‌ها شدنی نیست، افزود: آنچه که در بازار دلار اتفاق افتاد و دولت با تزریق مصنوعی دلار به بازار به صورت مقطعی قیمت را پایین نگه داشت چاره کار نبود و اکنون دوباره شاهد افزایش نرخ ارز هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدالت در ارائه بسته‌های حمایتی رعایت نمی‌شود. ایران جز کشور‌های ثروتمند است، ولی با این حال مردم در فقر بسر می‌برند. مدیریت اقتصادی ما یک مدیریت اقتصادی ناکارآمد است و باید این را قبول کنیم.

وی تصریح کرد: اگر یارانه‌های پنهان برداشته شود به راحتی می‌توان به هر ایرانی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه بن کارت و یا نقدی پرداخت کنیم.

ابراهیمی گفت: اگر مردم خود مدیریت کنند آنچه را که لازم است می‌خرند نه اینکه آنچه ارزان است. در شرایط فعلی تعداد فریزر‌های صندوقی به علت انبارکردن گوشت یخ‌زده افزایش پیدا کرده است که نباید با این وضعیت روبرو می‌شدیم.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
1
این اقای نماینده عضوکمیسیون کشاورزی مجلس طرفداروحامی افزایش‌وگرانی گوشت هستند لذا سخنان ایشان افزایش قیمت وگرانی گوشت و خوراکی سبدکالای خانوارمردم رابدنبال دارد؟ متاسفانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بجای حامی وطرفداری ازمردم پیگیر رونق بازاربخش کشاورزی وامور‌دامپروری‌ ودنبال بدبختی وسقوط مشیعت زندگی ملت‌هستند!
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
0
حسنت مقدم واقیعت امررامقدم درباره سخنان این نماینده مجلس عضوکمیسیون کشاورزی بیان نمودند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان