تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

صدور کارت قرمز برای "خاوری"

رویداد۲۴- فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از گشت‌های نامحسوس تنها برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود و از این نیروها استفاده عملیاتی نخواهد شد.

  سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در اردبیل، با اشاره به افزایش 15 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر گفت: امیدواریم نیروی انتظامی با کمک مجموعه‌های دیگر بتواند شاهد افزایش کشفیات در این حوزه بوده و با توجه به انسدادی که در مرزها صورت گرفته بتواند در مبادی ورودی مانع کالاهای قاچاق و به خصوص مواد مخدر به کشور بشود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استرداد مجرمان متواری از کشور نیز گفت: پلیس بین الملل با توجه به احکامی که از طریق قوه قضاییه صادر می شود، پیگیر استرداد مجرمان است و از جمله در زمینه استرداد خاوری نیز اقدامات اولیه صورت گرفته و کارت قرمز برای وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری کامل دولت مربوطه، آمادگی برای بازگرداندن خاوری به کشور و تحویل وی به مقامات قضایی وجود دارد.

اشتری گفت: با همکاری پلیس بین الملل پیگیر استرداد دیگر افرادی هستیم که در حوزه مسایل اقتصادی مرتکب مفاسدی مانند کلاهبرداری شده و از کشور خارج شدند؛ در این راستا و با تلاش‌های صورت گرفته برخی از افراد متواری به کشور بازگردانده شده و در استرداد برخی از آنها هنوز موفق نشدیم اما محل‌های آنها شناسایی شده و پیگیریها همچنان ادامه دارد.

اشتری برای شرکت در مراسم معارفه فرمانده نیروی انتظامی اردبیل به این استان سفر کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان