تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

دلیل گرفتن میزبانی آزادی از تیم ملی فوتبال بانوان چه بود؟

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال می‌گوید به خاطر اینکه تیم بلاروس حاضر نشد شرایط ایران را بپذیرد، دیدار تیم ملی بانوان دو کشور در ورزشگاه آزادی برگزار نمی‌شود.
دلیل گرفتن میزبانی آزادی از تیم ملی فوتبال بانوان چه بود؟
رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال بانوان اسفند ماه جاری برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی میزبان تیم ملی بلاروس خواهد بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دی ماه امسال وعده میزبانی ورزشگاه آزادی برای برگزاری این دیدار را داد، اما در فاصله چند روز تا آغاز این رقابت، وعده رئیس فدراسیون عملی نشد و ورزشگاه آرارات به عنوان محل برگزاری مسابقه اعلام شد چرا که تیم ملی بلاروس حاضر به بازی با حجاب نشده است. به همین دلیل عملا شرایط برگزاری این دیدار در آزادی منتفی شد تا ورزشگاه آرارات که مانعی در این زمینه ندارد میزبان دو تیم ایران و بلاروس شود.

لیلا صوفی زاده سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال درباره محقق نشدن وعده فدراسیون برای میزبانی ورزشگاه آزادی از تیم ملی فوتبال بانوان گفت: اقدامات لازم را انجام دادیم تا شرایط فراهم شود، ولی این امکان عملا وجود نداشت. به همین دلیل ورزشگاه آرارات را که مانعی برای حضور تیم‌های خارجی ندارد انتخاب کردیم. نمی‌توانیم در پروتکل بین المللی دخالت و حجاب را برای تیم مقابل اجبار کنیم. به همین خاطر ورزشگاه آرارات میزبان دو تیم فوتبال بانوان ایران و بلاروس خواهد بود.

صوفی زاده ادامه داد: به هرحال ورزشگاه آزادی در اختیار فدراسیون نیست و متعلق به حوزه ورزش است. همه موارد در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن اقدام می‌کنند.

تیم ملی درحالی در ورزشگاه آرارات میزبان است که هنوز مجوز حضور عکاسان در این رقابت صادر نشده است. صوفی زاده دراین باره گفت: امروز جلسه‌ای در وزارت ورزش خواهم داشت تا در این زمینه صحبت کنم. در بازی مقابل اردن شرایط حضور عکاسان فراهم شد و مشکلی پیش نیامد. به هر حال وزارت ورزش صاحب نظر است و حرف اول را می‌زند.

وی درباره میزبانی فلسطین در گروه ایران نیز گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۱ بهمن میزبانان سه گروه را معرفی کرد که فلسطین یکی از آن‌ها بود به همین دلیل همان روز نامه‌ای به AFC ارسال و اعلام کردیم در روز قرعه کشی تیم ایران در گروه فلسطین قرار نگیرد چرا که نمی‌توانیم به این کشور سفر کنیم. در نهایت این اتفاق رخ نداد و با فلسطین همگروه شدیم.

صوفی زاده افزود: پس از مراسم قرعه کشی موضوع را به فیفا اطلاع دادیم تا دراین زمینه کمک کند. به دبیر کل فیفا نامه زده ایم و منتظر نتیجه هستیم. تا به امروز فیفا در کنار فوتبال بانوان بوده است و امیدواریم این مشکل حل شود.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال درباره اینکه پس از انتخابی المپیک ۲۰۱۲ برای دومین بار است که تیم ملی در آستانه حذف قرار می‌گیرد، گفت: مسابقات انتخابی المپیک رویداد بسیار سختی است و در نهایت دو تیم از این مرحله صعود می‌کنند. انتظار ما از تیم ملی مسابقات آسیایی است تا بتوانند در سطح آسیا مطرح شوند و فاصله را با تیم‌های دیگر کم کنند. ولی هرگز نا امید نیستیم و امیدواریم موضوع میزبانی حل شود.
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان