تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
مقایسه آزمون با آقای گل جهان

سردار، بالاتر از دایی در کمیت، پایین‌تر در کیفیت

علی دایی اولین ایرانی جام باشگاه‌های اروپا بود که اکنون به لیگ قهرمانان تغییر نام داده است.
سردار، بالاتر از دایی در کمیت، پایین‌تر در کیفیت
رویداد۲۴ علی دایی اولین ایرانی جام باشگاه‌های اروپا بود که اکنون به لیگ قهرمانان تغییر نام داده است. در سال ۱۹۹۸ علی دایی در بازی بایرن مونیخ- منچستر به میدان رفت البته در همان شب و مهرداد میناوند هم در دیدار اشتروم گراتس-اینتربه میدان رفت، اما از آنجا که دایی زودتر از میناوند وارد میدان شد، او لقب اولین ایرانی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند. حضور در بایرن مونیخ این فرصت را برای علی دایی پیش آورد که بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. دایی در فصل ۹۹-۹۸ عضو بایرن بود و با این تیم تا فینال هم بالا آمد. دایی همان‌طور که در فینال فرصت بازی پیدا نکرد در بازی‌های قبل هم بیشتر پشت خط ماند و در مجموع ۴ بار به میدان رفت که بازی با منچستر در مرحله گروهی یکی از آنهاست.
 
فصل بعد، اما او با هرتا برلین ۱۱ بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت و با دو گل تاریخی‌اش به چلسی و گلزنی به میلان با سه گل به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده بود. رکوردی که به تازگی توسط سردار آزمون شکسته شد هر چند کیفیت تیم‌هایی که دایی به آنان گل زد بیش از تیم‌هایی بود که سردار دروازه آن‌ها را گشوده است. درآن مقطع بازی‌های دور دوم هم گروهی انجام می‌شد و همین موضوع به دایی کمک کرد تا بازی‌هایش در لیگ قهرمانان زیاد شود.

سردار آزمون سال ۲۰۱۶ و در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد دروازه اندرلخت را باز کند. این بازی را روستوف ۲ بر صفر برد و برای حضور در مرحله گروهی به سد محکمی، چون آژاکس رسید. برابر آژاکس باز هم سردار گل زد. روستوف ۴ بر صفر آژاکس را برد و به گروهی پا گذاشت. گل بعدی سردار در ویسنته کالدرون مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رسید. آزمون دفعه بعد در ورزشگاه خانگی روستوف، دروازه بایرن را باز کرد. روستوف البته نتوانست شگفتی بسازد و به دور حذفی صعود کند، بنابراین به لیگ اروپا رفت و آنجا هم سردار موفق شد دروازه اسپارتاپراگ را باز کند.
 
دیداری که با نتیجه ۴ بر صفر به سود روستوف تمام شد. آزمون ۲ سال و ۵ روز بعد از گلزنی مقابل اسپارتاپراگ، این بار مقابل فنرباغچه ظاهر شد و درخشید و باعث صعود زنیت شد و همچنین رکورد دایی را شکست. او موفق شد یک گل بزند و یک پاس گل هم بدهد. سردار آزمون که با ۶ گل زده، همراه با علی دایی و به طور مشترک بهترین گلزن ایرانی رقابت‌های اروپایی بود، حالا به تنهایی این عنوان را در اختیار دارد. سردار ۸ گل زده، علی دایی ۶ گل و مهدی مهدوی‌کیا و سامان قدوس هم ۵ بار دروازه حریفان خود را باز کرده‌اند. آزمون بهترین گلزن ایرانی لیگ‌های اروپایی است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان