تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

طرح "هر نوزاد یک درخت" اجرا می‌شود

طرح "هر نوزاد یک درخت" اجرا می‌شود؛ این ویژه برنامه همزمان با روز درختکاری ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود و کاشت نهال توسط والدین نوزاد و به‌نام نوزاد متولد شده انجام خواهد شد.

طرح

رویداد۲۴ سمیه حاجوی، شهردار منطقه 7 با اعلام خبر اجرای طرح "هر نوزاد یک درخت" اظهار کرد: این طرح به همت کارگروه محیط زیست و سلامت منطقه برگزار می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند برای کاشت نهال به نام فرزندشان مشخصات نوزادی که از ابتدای زمستان به دنیا آمده است را به سرای محله حشمتیه قصر ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ترویج فرهنگ درختکاری، حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در راستای حفظ بهداشت و سلامت شهروندان همچنین جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی اجرای طرح کاشت درخت به ازای نوزاد تازه متولد شده را در دستور کار قرار دادیم.

به گفته شهردار منطقه 7، درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم، نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی است از همین رو باید فرهنگ درختکاری و مراقبت از درختان را از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم.

وی  با بیان اینکه بسترهای لازم از لحاظ فضای مناسب، تأمین نهال، شرایط آبیاری و مراقبت، برای اجرای این طرح فراهم شده است، گفت: در روز اجرای طرح هر تولد یک درخت، کاشت نهال توسط والدین نوزاد و به‌نام نوزاد متولد شده انجام خواهد شد و این نهال‌های شناسنامه‌دار در سال‌های آینده به کودکان نشان داده خواهد شد و از آن پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود.

گفتنی است این مراسم در خیابان معلم، کوچه شهید عطرچی برگزار خواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان