تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی؛

روحانی به بانک مرکزی رفت

پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی امروز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور در ساختمان بانک مرکزی در میرداماد در حال برگزاری است.

روحانی به بانک مرکزی رفت

رویداد۲۴ حسن روحانی بعد از اتمام جلسه مجمع بانک مرکزی به جمع مدیران بانک مرکزی و بانک‌ها می‌رود و سخنرانی خواهد داشت. همتی نیز در این جلسه سخنانی را مطرح خواهد کرد.

 بر اساس قانون، مجمع بانک مرکزی باید با نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و به دعوت وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود؛ در بند (ج) قانون پولی و بانکی کشور برای مجمع عمومی بانک مرکزی وظایف مهمی نظیر رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش‌های هیات نظار، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه و انتخاب اعضای هیات نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش‌بینی شده است.

قانون، ریاست مجمع را بر عهده رییس‌جمهور گذاشته و همچنین تعیین شده که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه و دو وزیر به انتخاب هیات دولت در این مجمع عضویت داشته باشند.

ارکان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عبارت است از مجمع عمومی، شورای پول و اعتبار، هیات عامل، هیات نظارت اندوخته اسکناس و هیات نظار.

مجمع عمومی بانک مرکزی

رییس‌جمهور (ریاست مجمع)

وزیر امور اقتصادی و دارایی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت

یک نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران

تبصره ۱: رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رییس‌جمهور و بعد از تایید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رییس‌جمهور منصوب می‌شود.

تبصره ۲: قائم مقام بانک مرکزی به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پس از تایید مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم رییس‌جمهور منصوب می‌شود.

وظایف مجمع عمومی:

رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی نسبت به گزارش‌های هیات نظارت

رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه بانک

انتخاب اعضای هیات نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی

سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده است

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان