تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس مطرح کرد؛

ثروتمندان در صف خرید یخچال فریزرهای صندوق‌دار!/ رییس اتحادیه لوازم خانگی به التهاب بازار دامن نزند

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس معتقد است: همه یارانه‌های پنهانی که برخی مسئولان مدعی‌اند رقم آن به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد باید در اختیار مردم قرار گیرد، چرا که وقتی یارانه می‌‌دهیم مسیر سرمایه در کشور به سمت دلالان و متمولین حرکت می‌کند.
ثروتمندان در صف خرید یخچال فریزرهای صندوق دار!/ رییس اتحادیه لوازم خانگی به التهاب بازار دامن نزند
رویداد۲۴ علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس دهم اظهارنظر رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی و التهاب‌آفرینی در بازار را رویکردی غیرمسئولانه عنوان کرد و گفت: غیرمسئولانه‌تر از این رویکرد، رویکردی است که ما بخواهیم واقعیات را از مردم پنهان کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی بر اثر سوءمدیریت‌ها و تحریم‌های ظالمانه کاهش پیدا کرده است، افزود: اثرات این فرآیند ابتدا روی دلار، پس از آن بر روی سکه و بعد از آن بر روی صنایع قابل مشاهده است، لذا طبیعی است که گرانی به صورت واقعی در کشور اتفاق بیفتد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی مسئولی می‌آ‌ید و می‌گوید قیمت‌های لوازم خانگی پایین نمی‌آید و مردم باید همین محصولات فعلی را با همین قیمت خریداری کنند، در واقع امری ناصحیح است و باید این جمله تصحیح شود البته با این حال برخی از تجربه‌های تلخ نشان می‌دهد که ما قادر نخواهیم بود تا قیمت‌ها را به روز اول بازگردانیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده معتقدم رییس اتحادیه لوازم خانگی باید به گونه‌ای در برخی زمینه‌ها اظهار نظر کند که این اظهار نظر‌ها به التهاب بازار منجر نشود.

به گفته ابراهیمی دولت باید در این شرایط راهکار‌هایی را برای افزایش قدرت خرید مردم مدنظر قرار دهد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید همه یارانه‌های پنهانی که بعضاً برخی مسئولان مدعی‌اند رقم آن به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد را در اختیار مردم بگذاریم، چرا که وقتی اقدام به ارائه یارانه می‌شود مسیر سرمایه در کشور به سمت دلالان و متمولین حرکت می‌کند.

ابراهیمی با ذکر مثالی در این رابطه اظهار داشت: به عنوان مثال در حال حاضر وقتی به بازار لوازم خانگی رجوع می‌کنیم، می‌بینیم که برخی ثروتمندان اقدام به خرید یخچال فریزر‌های صندوق‌دار کرده‌اند آن هم به این دلیل که قصد دارند کالا‌های مقطعی به مانند گوشت و مرغ را خریداری کرده و آن‌ها را ذخیره کنند تا با تفاوت قیمت در ماه‌ها و روز‌های آینده، منابع کافی به جیب بزنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این فرآیند نشان می‌دهد که مجدداً مسیر حرکت پول به سمت اغنیا بوده و ما به اسم فقرا و اقشار ضعیف، سرمایه کشور را به سمت سرمایه‌داران سوق می‌دهیم.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان