تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

پاکستان، نمایش فیلم‌های هندی را ممنوع کرد

صنعت فیلم که نقشی مهم در هر دو کشور هند و پاکستان دارد فورا از تنش بین دو کشور متاثر گردید و در اولین واکنش پاکستانی‌ها ورود فیلم‌های هندی را ممنوع اعلام کردند.
پاکستان، نمایش فیلم‌های هندی را ممنوع کرد
رویداد۲۴ موسسه اکران فیلم پاکستان گفت که محتوای سینمای هند را بایکوت کرده و هیچ فیلم هندی در این کشور اکران نخواهد شد.

«فؤاد چادهری» وزیر اطلاعات پاکستان از مسؤولین رگولاتوری رسانه‌ای الکترونیک پاکستان درخواست کرده تا در مقابل آگهی‌های تبلیغاتی تولید شده هندی موضع بگیرند.

از زمان استقلال و جدا شدن در سال ۱۹۴۷ میلادی، این دو کشور بار‌ها در منطقه مورد مناقشه کشمیر درگیر جنگ‌هایی موقتی شده‌اند. تنش در روز‌های اخیر پس از اینکه یک اسکادران از هواپیما‌های هندی در ساعات اولیه روز سه‌شنبه بر فراز منطقه به اصطلاح «خط کنترل» بین دو کشور و بمباران منطقه‌ای که هند ادعا می‌کند اردویی آموزشی برای گروه تروریستی «جیش محمد» در آنجا برقرار شده بود، بالا گرفته است.

چهارشنبه، پاکستان ادعا کرد که خلبانان دو هواپیمای هندی را که توسط آن‌ها منهدم شدند، دستگیر کرده‌اند. هند، اما گزارش کرده که هواپیما در آسمان هندوستان سقوط کرده و یک هلیکوپتر هم نزدیک مرز سقوط کرده است.

بالیوود پس از این حوادث، حملات پیشگیرانه خود را آغاز کرد و اکران و انتشار فیلم کمدی «شادی مطلق» در پاکستان را لغو کرد. همچنین اکران فیلم‌های «لوکا چوپی» «قایم موشک» و «آرجون پاتیالا» و «ساخت چین» در پاکستان لغو شد.

همچنین فدراسیون کارکنان سینمای وسترن هند خواستار ممنوعیت کامل پاکستان از جمله ممنوعیت و محرومیت هنرپیشگان پاکستانی برای نقش‌آفرینی در بالیوود شد و نیز وضع قوانین تنبیهی برای تهیه‌کنندگان هندی که از هنرپیشگان و عوامل سینمایی پاکستانی استفاده کنند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان