تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

سرقت سه میلیاردی از خانه رئیس شرکت

در تحقیقات مشخص شد علیرضا با یکی از کارمندان زن سابق شرکت به نام هایده که شهریور ماه از شرکت اخراج شده بود ارتباط نزدیک دارد. کارآگاهان دریافتند هایده به علت اینکه اطلاعات شرکت را به سایر شرکت‌های رقیب انتقال می‌داد اخراج شده بود.
سرقت سه میلیاردی از خانه رئیس شرکت
رویداد۲۴ کارمند زن پس از اخراج با همدستی یک زن و دو مرد نقشه سرقت میلیاردی از خانه رئیس سابقش را اجرا کرد.

ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه ۱۵ آبان مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت سه میلیاردی خانه‌اش خبر داد. او گفت: روز حادثه به محل کارم رفته بودم، اما وقتی به خانه برگشتم همسرم را با دست و پای بسته در حالی پیدا کردم که به همراه دختر ۵ ساله‌ام در یکی از اتاق‌ها حبس شده بود. همسرم گفت: دو مرد به همراه یک خانم وارد خانه شده و پس از تخریب گاوصندوق حدود سه میلیارد تومان پول و دلار و طلا سرقت کردند.

به‌دنبال این شکایت کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت به دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تحقیقات را آغاز کردند. همسر مالباخته نیز در تحقیقات گفت: حدود ساعت دو بعد از ظهر ۱۵ آبان دو مرد به همراه یک خانم به عنوان مأمور به در خانه مان آمده و مدعی شدند که همسرم متهم به پولشویی است. آن‌ها به بهانه بازرسی وارد خانه شده، اما به محض ورود، اسلحه‌ای را روی سرم گذاشته و مرا به همراه دختر ۵ ساله‌ام به داخل اتاق بردند. بعد دست و پای ما را بستند و با تخریب در گاوصندوق اقدام به سرقت کردند. با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی از محل کار مالباخته در یک شرکت خصوصی حسابداری و امور مالی پرداختند.

در همان مراحل اولیه تحقیقات از محل شرکت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندین سرقت از قبیل: سرقت گوشی تلفن همراه، سرقت ساعت و... از داخل شرکت شده است.

در ادامه، با بررسی سوابق اعضای شرکت موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار به نام علیرضا شدند که از حدود چهار سال قبل در شرکت مشغول به کار شده و در حال حاضر به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد صاحب شرکت به حساب می‌آید. کارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا کردند که علیرضا یک روز قبل از وقوع سرقت به بهانه رفتن به شهرستان اقدام به گرفتن مرخصی کرده و پس از آن هیچ‌گونه ارتباطی با شرکت نداشته است.

کارمند اخراجی
در ادامه تحقیقات مشخص شد علیرضا با یکی از کارمندان زن سابق شرکت به نام هایده که شهریور ماه از شرکت اخراج شده بود ارتباط نزدیک دارد. کارآگاهان دریافتند هایده به علت اینکه اطلاعات شرکت را به سایر شرکت‌های رقیب انتقال می‌داد اخراج شده بود.

اقدامات پلیسی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا اینکه یکی از دوستان «هایده» به نام «منصوره» (۴۲ ساله) مورد شناسایی قرار گرفت؛ در ادامه شخصی به نام سعید (۳۷ ساله) نیز شناسایی و مشخص شد از چندی پیش با منصوره آشنا شده است. تصاویر منصوره و سعید توسط همسر مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت؛ بدین ترتیب مخفیگاه منصوره در قنات کوثر شناسایی و ۱۳ اسفندماه دستگیر شد.

با دستگیری منصوره، سعید و علیرضا نیز دستگیر شدند. علیرضا در تحقیقات مدعی شد که هایده دستور سرقت را داده و بدین ترتیب آخرین عضو این باند نیز دستگیر شد. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به استفاده متهمان از اسلحه قلابی در سرقت، در پایان این خبر گفت: با اعتراف متهمان به مشارکت در سرقت با صدور قرار میلیاردی بازداشت و در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان