تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

موگرینی خواستار حفظ حقوق زنان شد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن گفت:: وظیفه داریم که حقوق زنان و مساله برابری زن و مرد را که طی دهه‌ها تلاش به دست آمده حفظ و اطمینان حاصل کنیم که به عقب بر نمی‌گردیم.
 رویداد۲۴ موگرینی روز جمعه با انتشار پیام ویدئویی در توییتر به ملاقات با زنانی اشاره کرد که برای صلح در سوریه و بازسازی لیبی تلاش می‌کنند، زن پناهنده‌ای که بعداً به یک کارآفرین موفق تبدیل شد و آن زنی که به مقام وزارت امور خارجه دست پیدا کرد.

همه آن‌ها به گفته او در مقطعی از زندگی‌شان با این مانع مواجه بودند که 'این شغل برای زنان نیست و قبلاً این‌گونه نبوده است'

موگرینی افزود:، اما در مقابل تمام اختلاف‌نظرها، کلیشه‌ها، گاهی مخالفت خانواده‌ها و تمام موانع ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: هر بار یک زن به منصبی دست می‌یابد یک پیروزی برای تمام زنان است و مرهون اراده آن زن و تمام عناصری است که در دهه‌های مختلف تلاش کردند تا این شرایط را فراهم کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اینک وظیفه‌داریم به دخترانمان بگوییم که آن‌ها می‌توانند به هر جایگاهی که می‌خواهند برسند و تنها آسمان و ظرفیت‌های فردی محدودیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: پیشرفت یک‌بار و برای همیشه به دست نمی‌آید. بایستی هرروز برای اطمینان از برابری در جامعه مبارزه کنیم و در این نبرد زن و مرد در یک جایگاه هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان