تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

افزایش تمایل مردم به خرید خانه دوم در مناطق آزاد/ قیمت زمین در قشم بسیار کم است

مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم گفت: قیمت زمین در این منطقه بسیار کم است و حتی تعداد خانه‌های مبله برای فروش زیاد است لذا این مسئله قدرت انتخاب خوبی به خریداران برای خرید خانه دوم در قشم می‌دهد.
افزایش تمایل مردم به خرید خانه دوم در مناطق آزاد/ قیمت زمین در قشم بسیار کم است
رویداد۲۴ مدتی است که بحث خرید خانه دوم در مناطق آزاد و ترغیب مردم برای انجام این کار پررنگ شده است و این موضوع نشست اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بود که اتفاقا دیدگاه فعالان صنعت گردشگری نیز بر این مسئله بود که به جای آنکه مردم به فکر خرید خانه دوم در کشور دیگر باشند بهتر است با دادن امتیاز‌های ویژه سرمایه‌ها در داخل کشور حفظ شود و آن‌ها را به خرید خانه در مقاصد پرگردشگر مانند کیش یا قشم ترغیب کنیم.

در همین ارتباط نیز محمدرضا رستمی معاون گردشگری و فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی چندی پیش خبر از برقراری چند پرواز بین‌المللی برای کیش و ماکو داد که مراحل اجرایی آن در حال انجام است. همچنین در زمینه پیشنهاد خرید خانه دوم در مناطق آزاد بسیاری از مناطق دست به کار شده‌اند؛ برای مثال در ماکو باغ ویلا‌هایی ایجاد شده تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در کنار آن راه اندازی کشتی‌های کروز از اروند به کیش، قشم و چابهار تاثیر مثبتی در آمدن سرمایه گذاران به مناطق آزاد داشته است.
 
افزایش تمایل مردم به خرید خانه دوم در مناطق آزاد/ قیمت زمین در قشم بسیار کم است
در همین زمینه طاهره شهرکی مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم درخصوص علت تمایل مردم به خرید خانه دوم در برخی از مناطق آزاد به گفت: مناطق آزاد با دیگر مناطق کشور تفاوت‌های اساسی دارد و سازوکاری که در این مناطق دیده شده است و قوانینی که به مناطق آزاد تفویض شده است در حکم یک کشور دیگری است که تا حد زیادی با قوانین سرزمین اصلی متفاوت است.

وی ادامه داد: کوتاه بودن فرآیند‌ها و داشتن تسهیلات خاص برای ساکنان منطقه و سرمایه گذاران موجب شده است که مناطق آزاد از امنیت نسبی برای رفت و آمد و کمترین ریسک سرمایه برخوردار باشد به طوری که آینده هر هفت منطقه آزاد آینده درخشانی است که البته هر کدام از مناطق یکسری مزیت‌های عمومی و اختصاصی دارد. به طور مثال قشم در چند سال اخیر به قطب گردشگری تبدیل شده است، در کنار آن تحرکات مثبت دولت، مردم، مجلس و برنامه‌ریزان باعث شده است که پیشرفت این مناطق در سال‌های اخیر شتاب داشته باشد.

شهرکی بیان کرد: تاسیسات، امکانات و برنامه‌ها در مناطق آزاد تا حدی با یکدیگر متفاوت است و البته دنج بودن جزیره قشم باعث شده است که برای اوقات فراعت عموم جامعه به خصوص قشر سالمند که در جستجوی آرامش هستند گزینه مناسبی باشد.

مدیر میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم در مورد قیمت زمین‌ها در قشم گفت: در سایت سازمان منطقه آزاد قیمت زمین‌ها در گزینه شفاف سازی ارائه شده است. البته قرار است کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شود تا به منظور ارائه وام برای خریداران مسکن امور مربوطه تسهیل شود. همچنین خریداران می‌توانند به صورت اقساط و به صورت پیش خرید مبلغ زمین‌های خریداری شده را به حساب سازمان منطقه آزاد قشم واریز کنند. البته جذابیت خرید برای خرید خانه دوم در قشم تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود و از آنجایی که قیمت زمین‌ها در اینجا بسیار کم است و حتی تعداد خانه‌های مبله برای فروش زیاد است لذا این مسئله قدرت انتخاب خوبی به خریداران می‌دهد.
منبع: اقتصاد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان