تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
رییس سازمان حمایت اعلام کرد؛

قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ نه بیشتر

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه ورود و خروج مرغ از کشتارگاه و مرغداری بدون فاکتور ممنوع است، گفت: نهاده‌های دامی با ارز ۴۵۰۰ تومانی وجود ندارد، پس چرا وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی این اتهامات نیست؟ اگر در این کشور ارز غیر از ۴,۲۰۰ تومان برای نهاده‌ها داده شده، به ما اعلام کند.

رویداد۲۴عباس تابش در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: حدود پنج ماه پیش مرغ را قیمت‌گذاری کردیم و در آن جلسه مقرر شد هر کیلو مرغ در بازار ۹,۸۰۰ تومان توزیع شود اما تنها اتفاقی که نیفتاد اجرای این مصوبه بود. سپس در یک جلسه دیگر قیمت هر کیلو مرغ را به شرط اجرای آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کردیم.

وی ضمن یادآوری جلسه چند روز اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت مرغ در سطح کشور اظهار کرد: استان‌ها از تصمیم‌های استانی و جزیره‌ای خودداری کنند، زیرا این محصولات ملی است و در این جلسه مقرر شد استانداران و دستگاه‌های مرتبط تنظیم بازار به دستگاه‌های ناظر کمک کنند.

وزارت کشاورزی پاسخگوی قیمت نهاده‌های دامی باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ورود و خروج مرغ بدون فاکتور ممنوع است تا بتوانیم تخلفات در این زمینه را رصد کنیم، تصریح کرد: در خرید و فروش مرغ فاکتور صادر نمی‌شود و بین مرغدار و کشتارگاه که باید دو تا سه عامل مانند فروشگاه و … وجود داشته باشد تنها با یک موبایل و ماشین معاملات صورت می‌گیرد که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی دام مکلف است به صورت مستمر مرغ منجمد به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ به بازار عرضه کند.

تابش ضمن انتقاد از قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی هر کیلو مرغ در کرمان اظهار کرد: نهاده‌های دامی با ارز ۴۵۰۰ تومانی وجود ندارد، پس چرا وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی این اتهامات نیست؟ اگر در این کشور ارز غیر از ۴,۲۰۰ تومان برای نهاده‌ها داده شده، به ما اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: آمار جوجه‌ریزی اعلامی با واقعیت متفاوت است و این یک معضل است که ما آمار دقیق جوجه‌ریزی را نداریم.

نظرات شما
پیشخوان