تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

سیستم بانکی کشور ناکارآمد است/ همه مسئولان کشور باید رصد شوند

داداشی گفت: پرونده هدایتی و همکارانش نمونه دیگری از اختلاس‌کننده‌ها هستند که احساسات مردم را جریحه‌دار و کیان نظام را نشانه رفته‌اند. مگر می‌شود در یک سیستم سالم بانکی، فردی در یک روز برای فرزند هشت ساله‌اش ۲۴۲ حساب کاذب باز کند؟
سیستم بانکی کشور ناکارآمد است/ همه مسئولان کشور باید رصد شوند
رویداد۲۴ ولی داداشی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم نظام بانکی ما سیستم غلطی است، ما نمی‌توانیم سیستم بانکی کشور‌های اروپایی و غربی را داشته باشیم، زیرا سیستم بانکی آن‌ها با سیستم کشور ما همخوانی ندارد و قوانین آن‌ها با ایدئولوژی و قانون اساسی ما یکسان نیست، از طرفی بانک‌ها هم خیلی به قوانین وضع‌شده کشور عمل نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه بانک‌ها از مفاهیم اسلامی استفاده می‌کنند، افزود: یکی از بزرگترین آسیب‌هایی که ما را تهدید می‌کند سیستم بانکی کشور است و این موضوع، تبعات امنیتی را در پی دارد که شاهد تجمع مردم مقابل مجلس، ریاست جمهوری و بانک‌های مختلف بودیم که این اتفاق ناشی از ناکارآمدی سیستم بانکی کشور است و باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

وی ادامه داد: سیستم ناکارآمد بانکی کشور تنها با همت دولت اصلاح می‌شود. امروز بانک‌ها وام‌هایی با سود‌های بالا را به مردم پرداخت می‌کنند که به هیچ عنوان برای کشور مسلمانی مثل ایران قابل قبول نیست.

داداشی افزود: سیستم بانکی ما سیستمی است که نظارت کافی بر آن وجود ندارد و عدم نظارت کامل باعث بروز چنین مشکلات و تخلفاتی می‌شود و کسانی که دنبال رانت و فساد اقتصادی هستند، وام‌هایی با نرخ سود کمتر با عدد و رقم بالا می‌گیرند که این کار، ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای هدایتی و همکاران‌شان که این روز‌ها در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته‌اند هم، نمونه دیگری از اختلاس‌کننده‌ها هستند که احساسات مردم را جریحه‌دار و کیان نظام را نشانه رفته‌اند. مگر می‌شود در یک سیستم سالم بانکی، فردی در یک روز برای فرزند هشت ساله‌اش ۲۴۲ حساب کاذب باز کند؟

وی بیان کرد: وقتی مردم نمی‌توانند یک وام پنج میلیون تومانی بگیرند و اگر هم با هزار واسطه با وام آن‌ها موافقت می‌شود دو یا سه ماه واریز تسهیلات طول می‌کشد، اسم این کار را چه می‌شود گذاشت؟ از آن طرف، عده‌ای خیلی راحت وام‌های کلان و حتی بدون وثیقه می‌گیرند و به کسی هم جوابگو نیستند، آیا این عدالت است؟

نماینده آستارا اظهار کرد: مدیرعاملی که به خود اجازه داده که از حق بیت‌المال و اموال بانک بدون وثیقه وام دهد، مقصر بزرگی است و باید با اینگونه افراد برخورد شود که با رفتار و عملکردشان هم به ملت و هم به کیان نظام آسیب می‌زنند.

داداشی در پایان گفت: امیدوارم به جایی برسیم که همه مسئولان کشور برای خود حساب و کتابی داشته باشند و سیستم‌های نظارتی به خوبی رصدشان کنند و به افکار عمومی گزارش دهند تا ان‌شاالله تخلفات روز به روز کمتر شود.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان