تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸

پیش‌بینی بارش باران یک فصل در طول یک روز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی بارش ۱۰۰ میلیمتر باران در ۲۴ ساعت، گفت: مردم کرمانشاه حتی‌الامکان در روزهای یازده و دوازده فروردین از خانه خارج نشوند.

 رویداد۲۴ جلیل بالایی در نشست خبری که عصر امروز به دلیل سامانه بارشی جدید برگزار شد اظهار داشت: هر شهروند یک بحران یار باشد تا مدیریت بحران در بلایای طبیعی به آسانی انجام شود

بالایی با اشاره به اینکه بارش‎ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش داشته است، افزود: سازمان هواشناسی بارش سال زراعی جاری را ۶۴۵ میلی متر گزارش کرده که بیشترین بارش مربوط به پاوه با ۱۲۳۸ میلی‎متر و کمترین بارش مربوط به سومار با ۳۷۰ میلی‌متر و سنقروکلیایی با ۳۷۸ میلی‎متر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه صدور اخطاریه‎های به موقع هواشناسی و مدیریت بحران برای آمادگی دستگاه‌ها و دهیاری‌ها در کاهش خسارت‎ها و آسیب‏ها تأثیر بسزایی داشته است گفت: به دلیل ورود سامانه جدید از روز شنبه تمام دستگاه‎ها تا خروج این سامانه بارشی در آماده‌باش هستند.

بالایی با بیان اینکه سامانه بارشی از ابتدای روز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه تمام استان کرمانشاه را در برمی‎گیرد، بیان کرد: اوج شدت باران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه با پیش‌بینی بارش ۱۰۰ میلیمتر در ۲۴ ساعت است؛ یعنی بارش باران دریک فصل از سال را در دو روز کرمانشاه را در بر می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه با ۱۰۰ میلی‎متر بارش باران، امکان طغیان رودخانه‎ها و ایجاد سیل وجود دارد بیان کرد: طغیان رودخانه‎ها در فصل بهار نسبت به فصل‎های دیگر بیشتر است که اشباع شدن بستر زمین و سرریز بودن تمام سد‌ها شرایط را سخت کرده است، زیرا امکان بالا آمدن آب رودخانه‎ها به‌راه افتادن سیل در کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه اخطاریه مدیریت بحران نسبت به سامانه جدید به تمام ارگان‎ها و دستگاه‎های اجرایی نسبت به سامانه جدید داده شده است، عنوان کرد: تمام دستگاه‎های اجرایی در آماده باش کامل هستند و اقدامات و تمهیدات لازم برای ورود سامانه جدید به آن‎ها گوشزد شده است.

بالایی به ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح به همه نیرو‌های مسلح سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به منظور خدمت‌رسانی نیرو‌های مسلح  با نظر استانداری و با تعامل و تقسیم کار در مدیریت بحران استانداری‎ها را همراهی کنند که این ابلاغ توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح به ما نشان می‎دهد شرایط سخت و شاید بحرانی در پیش رو است.

وی با اشاره به انکه شهروندان با پیش رو بودن سامانه جدید، شرایط خود را ساماندهی کنند، بیان کرد: مهمترین سرمایه‎های ما در درجه اول انسانی است و از تمام شهروندان که از شرایط جوی استان با خبر شدند، انتظار می‎رود، در روز‌های یکشنبه و دوشنبه مگر در شرایط اضطراری از منازل خود بیرون نروند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان