تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی باقری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تلاش دولت پنهان برای ناکارآمد نشان دادن دولت، چالش سخت سال ۹۷ بود/ پایگاه رای اصلاح‌طلبان آسیب دیده است

علی باقری رئیس شورای مرکزی حزب توسعه ملی می‌گوید: استمرار و تشدید تلاش دولت پنهان برای ناکارآمد کردن و ایجاد مانع برای فعالیت دولت قانونی و آثار اعمال تحریم‌های فراگیر آمریکا بر زندگی مردم دو چالش مهم سال ۹۷ بود.

تلاش دولت پنهان برای ناکارآمد نشان دادن دولت، چالش سخت سال ۹۷ بود/ پایگاه رای اصلاح‌طلبان آسیب دیده است

رویداد۲۴ میثم سعادت: علی باقری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران است. او در مصاحبه خود با رویداد۲۴ از چالش‌های ایران در سال ۹۸ می‌گوید و معتقد است سیاست خارجی ایران و آمریکا، در وضعیت داخلی مردم ایران اثرگذار خواهد بود.

سال ۹۷، سال تحول در احزاب اصلاح طلب بود. چند حزب جدید اصلاح طلب اعلام موجودیت کردند و در میان این احزاب، توسعه ملی با برگزاری نسبتا منظم جلسات خود، به سمت تشکیل حزبی کوچک، اما چابک، پیش رفته است. اعضای شورای مرکزی آن عموما دلبسته اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هستند و دبیرکل و رئیس شورای مرکزی این حزب، صادق نوروزی و علی باقری، سابقه عضویت در شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران را دارند.

علی باقری رئیس شورای مرکزی حزب توسعه ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره مهمترین چالش ایران در سال گذشته می‌گوید به نظرم مهمترین در بیان مهمترین چالش‌های سال ۹۷ باید به دو مورد اشاره کرد. نخست استمرار و تشدید تلاش دولت پنهان برای ناکارآمد کردن و ایجاد مانع برای فعالیت دولت قانونی و ملی کشور بود. همچنین آثار اعمال تحریم‌های فراگیر آمریکا بر زندگی روزمره مردم و اداره کشور، چالش مهم سال گذشته بود.

این فعال سیاسی درباره چشم انداز ایران در سال آینده، می‌گوید چشم‌انداز سال پیش، متاثر از سرنوشت چند موضوع است، ناکامی و موفقیت آمریکا در گسترش دامنه فشار‌های سیاسی، اقتصادی بر کشورمان، با همراه سازی سایر کشور‌های جهان و متقابلا نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت در مقابله با تلاش‌های ترامپ و جنگ‌افروزان حاکم بر دولت آمریکا.

او به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه نیز اشاره می‌کند و می‌گوید چگونگی برگزاری انتخابات اسفندماه سال جدید مجلس یازدهم، می‌تواند چشم‌انداز متفاوتی را برای کشور رقم بزند. میزان آزادی انتخابات، مشارکت مردم و جریان پیروز در این انتخابات، حائز اهمیت ویژه‌ای است.

باقری در پاسخ به این سوال که چقدر برای جریان اصلاح طلب در انتخابات پیش رو، شانس قائل هستید؟ گفت: واقعیت آن است که بدلیل شرایطی که تحریم‌ها، برخی رفتار‌های تحریک‌آمیز از داخل کشور که عملا مقوم حرکت تحریم کنندگان خارجی بوده است و همچنین اتخاذ برخی سیاست‌ها و برنامه‌های غیرپخته اقتصادی برای معیشت آحاد مردم ایجاد کرده و همچنین برخی کوتاه آمدن‌های دولت در پاسخ به وعده‌های داده شده در عرصه سیاسی و اجتماعی، پایگاه رای اصلاح‌طلبان با نقصان مواجه شده است، اما در همین شرایط هم بنده معتقدم هنوز در وزن‌کشی اقبال عمومی به دو جناح عمده کشور، اصلاح‌طلبان دست بالا را دارند.

وی تاکید کرد یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده نتایج انتخابات آینده، آن است که تا چه حدی جامعه متقاعد شود که علی‌رغم وجود مشکلات و همچنین عدم تحقق کامل انتظارات، باز هم کم هزینه‌ترین و شدنی‌ترین راه بهبود شرایط، مشارکت در انتخابات و اتخاذ تصمیمات صحیح در پای صندوق رای است و قهر با صندوق رای هیچ چیزی را بهبود نخواهد داد. همچنین بعنوان عامل تعیین کننده دیگر می‌توان به سیاست‌ها، برنامه‌ها و نوع تعامل دولت در امور کشور اشاره کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
0
0
هنوز هم همه ی تقصیرها و کمبودها و نابسامانیها را به گردن دولت انداختن ادامه داره، گذشته از همه ی اینها انگار خودشان حاضر و ناظر اوضاع نبودند و اصولا" تأیید صلاحیت این رئیس دولت هم که از فیلتر خودشان بوده است و انگار دست بر قضایا و امورات به طور کلی ندارن.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان