تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

ماجرای سفر نوروزی روحانی و آیت الله هاشمی به کیش و سکه عیدی از امام

محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در یادداشتی به یکی از خاطرات نوروزی با آیت الله اشاره کرده است.
ماجرای سفر نوروزی روحانی و آیت الله هاشمی به کیش و سکه عیدی از امام

رویداد۲۴ محمد هاشمی در این یادداشت نوشت: دیدار‌های نوروزی آقای هاشمی‌رفسنجانی بستگی به زمان تحویل سال داشت که اگر در شب بود به طور طبیعی نخستین دیدار با اعضای خانواده بود، اما اگر تحویل سال در ساعات مناسبی از روز بود که به احتمال زیاد در محیط کار بودند تا زمانی که حضرت امام زنده بودند دیدار نوروزی با ایشان در اولویت بود و بعد از امام هم مسئولان رده بالا در رتبه نخست دیدار‌های نوروزی بودند که آقای هاشمی دیدار‌های خود را معمولا با رهبری شروع می‌کردند.

به خاطر دارم که حضرت امام برای ایام عید سکه‌هایی که شبیه ربع سکه امروزی، اما از جنس طلا نبود را داخل کاسه‌ای مقابل خودشان می‌گذاشتند و به عنوان عیدی به افرادی که برای دیدار نوروزی خدمت شان می‌رفتند می‌دادند.

در یکی از دیدار‌های نوروزی من هم با مرحوم هاشمی خدمت امام (ره) رفتیم، آنجا آقای هاشمی بیش از یک سکه از ظرف مقابل امام برداشتند در واقع یک مشت سکه برداشتند که من هم به همان روال یک مشت برداشتم. توجیه آقای هاشمی هم این بود که می‌خواهیم سکه‌ها را از طرف شما به اعضای خانواده به عنوان عیدی بدهیم. واقعیت آن است آن عیدی از نظر قیمت بسیار به صرفه بود، چون در آن زمان بزرگان ۱۰ تومانی عیدی می‌دادند.

زمان ریاست جمهوری نیز دیدار‌های نوروزی آقای هاشمی با مسئولان نیز این طور بود که اکثر مسئولان اعم از وزرا در قوه مجریه، مسئولان در مقننه و قضائیه و نیرو‌های نظامی و برخی از اقشار جامعه اعم از اصناف و بازاریان به دیدار ایشان می‌آمدند که در این دیدار‌ها آقای هاشمی برنامه دولت برای سال پیش رو را برای میهمانان تشریح می‌کرد.

سال ۹۵ آخرین نوروزی بود که ایشان در قید حیات بودند، اتفاقا در همین سال بود که آقای هاشمی و آقای روحانی همزمان در سفر کیش بودند و آنجا علی رغم اینکه عده‌ای تبلیغ می‌کردند که این دو نفر رابطه‌ای ندارند آن‌ها دو الی سه روز در کیش با یکدیگر بودند.

تقارن سفر آقای هاشمی و آقای روحانی از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، در این سفر بود مقداری راجع به مسایل کشور صحبت کردند که به همین دلیل هم آن سفر مقداری سر و صدا داشت و گفته می‌شد که مرحوم هاشمی و آقای روحانی در تعطیلات عید جلسه دارند و برای آینده کشور برنامه ریزی می‌کنند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان