تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وعده‌های دولت به سیل زدگان قابلیت اجرا ندارد/ قوه قضاییه تمام مقصران را محاکمه کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به بروز سیل در ایران می‌گوید: دولتمردان کنار مردم آسیب‌دیده حضور داشته باشند، اما با احتیاط بیشتری وعده دهند، زیرا وعده‌ای که پس از بحران عملیاتی نشود بی‌اعتمادی را در جامعه افزایش می‌دهد و در اینصورت مشکلات و چالش‌های کشور چندبرابر خواهد شد.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

رویداد۲۴ محمد آیتی: این روز‌ها که سیل برخی از استان‌های کشور را فرا گرفته و جان و مال مردم این مناطق را به خطر انداخته، بازار وعده وعید مسئولان به مردم آسیب‌دیده داغ است. اگر کمی در گذشته دقیق شویم می‌بینیم که در بحران‌های گذشته به مانند زلزله استان کرمانشاه قول‌هایی به مردم داده شد که هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت. اکنون پس از گذشته یک سال و چند ماه از زلزله استان کرمانشاه همچنان برخی از این مردم در کانکس و چادر زندگی می‌کنند و رفتن به زیر سقف برایشان تبدیل به یک رویا شده است.

در همین خصوص، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته: همه می‌دانیم که دولت در تنگنا‌های شدید اقتصادی قرار گرفته و درآمد‌های دولت در سال ۹۸ مشخص است و به صورت عامیانه باید گفت که قبر همه درآمد‌ها از قبل کنده شده است. البته همیشه یک اعتبار خلاصه‌ای در سطح دولت به عنوان ماده ۱۰ و ۱۱ وجود دارد که بتوان از آن برای رفع بحران استفاده کرد، ولی اکنون وعده‌های دولت پس از سیل‌های اخیر بسیار زیاده بوده است.

وی افزود: قبول دارم که مردم در مناطق سیل‌زده سخت دچار حادثه و آسیب شدند و لازم است که همه و مخصوصاً دولتمردان به آن‌ها امید دهند و آینده روشنی را برایشان ترسیم کنند، ولی وعده‌ها باید طوری باشد که قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد. حقیقتاً من دغدغه دارم که آیا این وعده‌ها به اجرا می‌رسد یا نه؟ اطلاعات موجود به ما می‌گوید که حجم زیادی از این وعده‌ها شاید قابلیت اجرایی نداشته باشند، البته مجلس کاملاً آمادگی این را دارد که برای رفع بحران و پوشش وعده‌های دولت هرگونه مجوزی را به آن‌ها بدهد، یعنی برای اینکه غم این حادثه برای مردم آسیب‌دیده کم شود ما حتماً به دولت چک سفید امضا خواهیم داد به شرط اینکه منابع آن تحقق پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اکنون در مناطق سیل‌زده بحران به یک یا دو بخش مربوط نمی‌شود. امروز کشاورزان، دامداران و دیگر کسبه از یک طرف و منازل مردم از طرف دیگر و زیرساخت‌های عمومی مناطق از طرف دیگر، ویران یا نیمه‌ویران شده و جبران این حجم بالا از خسارت بسیار سخت است و به نظر می‌رسد دولت در روز‌های آتی برای ارائه تسهیلات، نوسازی و بازسازی با مشکلات جدی روبرو شود.

جعفرزاده در ادامه گفت: فکر می‌کنم با وجود اینکه همه موظفیم به هموطنان سیل‌زده خود کمک کنیم، اما دولت باید واقعیت‌ها را با مردم درمیان بگذارد و روی به وعده‌هایی که امکان تحقق آن نیست، نیاورد. در حال حاضر چند ده هزار خانه کاملاً تخریب شده و تا اینجای کار که هنوز بحران سیل ادامه دارد حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار خانه نیاز به بازسازی دارند. باز هم از دولتمردان تقاضا دارم ضمن اینکه لازم است کنار مردم آسیب‌دیده حضور داشته باشند، اما با احتیاط بیشتری وعده دهند، زیرا وعده‌ای که پس از بحران عملیاتی نشود بی‌اعتمادی را در جامعه افزایش می‌دهد و در اینصورت مشکلات و چالش‌های کشور چندبرابر خواهد شد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های واجب این است که وقتی خطر سیل از کشور رفع و خسارت‌ها برآورد شد باید قوه قضاییه و دادستان‌ها وارد میدان شوند و تمام افرادی که با عملکرد خود در گذشته باعث شدت این بحران شدند را محاکمه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
0
0
از مقصران اصلی یکی همین نمایندگان مجلس هستند که بجای رسیدگی به امور بنیادی و قانون گذاری درست وقتشان صرف امور دیگر میشود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان