تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
معاون استاندار خوزستان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حوضه آبریز کرخه و دز هنوز در معرض خطر است/ نیازهای یک هفته سیل زدگان تامین شده است

سید علی بحرینی مقدم معاون استاندار خوزستان می‌گوید: تا هفته آینده آستان خوزستان در حالت آماده باش به سر می‌برد و هلال احمر اقلام مورد نیاز برای حداقل یک هفته را تامین می‌کند.

حوضه آبریز کرحه و دز هنوز در معرض خطر است/ نیازهای یک هفته سیل زدگان تامین شده است

رویداد۲۴ سید علی بحرینی مقدم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در گفتگو با رویداد۲۴ با اشاره به آخرین جلسه شورای تامین استان خوزستان گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای در خصوص نیاز سنجی نقاط آسیب دیده و نقاط در معرض خطر سیل تشکیل شود. این نیاز سنجی‌ها منجر به برنامه ریزی بهتر و تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله و اسکان آسیب دیدگان از سیل باشد.

بحرینی مقدم ادامه داد: در این جلسه نیز از دستگاه‌های اجرایی استان دعوت به عمل آمده تا نقطه نظرات، استاندارد‌ها و الزاماتی که این دستگاه‌ها برای مقابله از سیل مدنظر دارند را تشریح کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برای بحرانی‌ترین شرایط آمادگی لازم در استان را ایجاد کرده‌اند، گفت: امیدواریم با اقدامات پیش‌گیرنده حداقل مشکلات و آسیب‌ها را برای شهروندان خوزستانی داشته باشیم. با توجه به نقاط در معرض خطر به خصوص در حوضه آبریز کرخه و دز مقرر شد اقدامات پیشگیری بیشتری انجام و نقاط اسکان سیل‌زدگان با استاندارد‌های لازم تا پایان وقت امروز مشخص شود.

بحرینی با اعلام اینکه اردوگاه و امکانات لازم برای ۴۰۰ هزار نفر تعبیه خواهد شد تصریح کرد: در این جلسه به هلال احمر تاکید شد اقلام مورد نیاز برای حداقل یک هفته را تامین کند. همچنین آموزش و پرورش موظف شده است فضا‌های آموزشی مناسب با توجه به مصادف بودن با تعطیلات نوروزی فراهم کند. امکاناتی که برای پذیرایی از مهمانان نوروزی بود همچنان حفظ خواهد شد. دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به انجام الزامات درمانی در نقاط اسکان اضطراری ایجاد شده باید وارد عمل شود.

وی افزود: بنا بر تاکید استاندار خوزستان مبنی بر حداقل آسیب رسیدن به شهروندان در شرایط بحران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و براساس اولویت‌ها برنامه ریزی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی از دیگر استان‌ها و در سطح ملی اقدام می‌شود. امیدواریم با این اقدامات در مرحله اول سیلابی ایجاد نشود و خسارتی به بار نیاید، اما اگر حداقل پیش بینی‌ها منجر به سیلاب شود کلیه دستگا‌های خدماتی و اجرایی استان آمادگی نسبی را خواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان