تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولتمردان و نیرو‌های ارشد نظامی خویشتن‌داری کنند/ سیل، ماهی سیاسی ندارد

جعفرزاده با اشاره به اختلاف سپاه و دولت در بحران سیل ایران می‌گوید: امروز مردم تمام دعوا‌های مسئولان با یکدیگر را در جهت کسب قدرت می‌بینند و نه در راستای خدمت. اگر دعوا و بحثی بر سر حق هم باشد با شرایطی که مردم گرفتار آن شدند، پذیرفتنی نیست.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

 رویداد۲۴ محمد آیتی: بحران سیل در کنار تمام آسیب‌هایی که داشت، این موضوع را نیز یادآوری کرد که تا چه اندازه نهادهای موازی در کشور وجود دارد و تا چه اندازه این نهادها با یکدیگر مشکل دارند؛ یک روز روحانی می‌گوید انفجار جاده و راه‌آهن توسط سپاه منجر به جابجایی حجم آب شده و دردی را علاج نکرده و یک روز فرمانده نیروی زمینی سپاه در مقابل دوربین، دولت را به عدم خدمت‌رسانی درست متهم می‌کند.

طبیعی است این بگومگو‌ها و اختلافات بر افکار عمومی و مخصوصاً مردم سیل‌زده اثر منفی خواهد گذاشت؛ مردم اینطور برداشت می‌کنند که این بحث‌ها اصل و بحران سیل، فرع بر موضوع است.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس دهم درباره بروز اختلافات میان نهادهای مختلف در میانه بحران سیل به رویداد۲۴ گفته: مردم پس از این حادثه غم‌انگیز که گویا همچنان هم ادامه دارد، به هیچ عنوان حوصله بگومگو‌های مسئولان را با هم ندارند. امروز خواسته همه مردم سیل‌زده ارائه خدمت مناسب است و علاقه‌مند هستند که همه مسئولان در هر رده‌ای که حضور دارند به کمک آن‌ها بیایند. امروز اگر خدمتی به مردم می‌شود جای هیچ منتی نیست، زیرا این خدمات از بودجه مملکت است و مسئولان هم وظیفه دارند به آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر سرویس دهند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس می‌گوید: از همه مسئولان و مخصوصاً دولتمردان و نیرو‌های ارشد نظامی می‌خواهم که در این شرایط تنها به مردم فکر کنند و کمی نسبت به یکدیگر خویشتن‌داری داشته باشند. البته اینکه دستگاه‌های مختلف به عملکرد هم انتقاد کنند اشکال ندارد، اما این انتقادات و بیان نظرات باید در جلسات خصوصی مطرح شود و پس از آن، هر نتیجه‌ای گرفته شد با وحدت و همدلی به آن عمل کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید: در جریان سیلی که بیش از دوهفته برخی نقاط کشور را فرا گرفت، کمبود‌هایی احساس شد؛ از این‌رو دستگاه‌های مختلف به دنبال این بودند که تقصیر را بر گردن دیگری بیاندازند. واقعاً چرا نباید سد‌ها لایروبی می‌شد؟ چرا باید برخی از کمک‌ها پس از گذشت روز‌ها به دست سیل‌زدگان برسد؟ مگر بودجه لازم وجود نداشت؟ مگر این عزیزان سیل‌زده، مردم ایران نیستند؟ این‌ها سوالاتی است که مردم از مسئولان دارند و جا دارد جواب‌های مناسبی هم دریافت کنند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس افزود: در روز‌های آتی، پیش‌بینی موج سوم سیل‌ها می‌رود و گفته می‌شود که خوزستان در خطر است. پس از هم‌اکنون باید برای مقابله با سیل احتمالی آماده بود، مخصوصاً اینکه استان خوزستان همیشه یک استان مظلوم بوده است. این استان هشت سال درگیر جنگ بود و در سال‌های گذشته هم با ریزگرد‌ها دست و پنجه نرم کرد و حقیقتاً پس از جنگ تحمیلی آن‌طور که شایسته بود به این استان خدمت‌رسانی نشد و حال باید مردم این خطه را دریابیم.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: امروز مردم تمام دعوا‌های مسئولان با یکدیگر را در جهت کسب قدرت می‌بینند و نه در راستای خدمت. اگر دعوا و بحثی بر سر حق هم باشد با شرایطی که مردم گرفتار آن شدند، پذیرفتنی نیست. مردم، مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور را جدا از هم نمی‌دانند و می‌گویند همه شما با هم، یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران. یعنی اگر کم و کاستی باشد، مردم این اشکال را به سیستم وارد می‌دانند نه یک جزء خاص.

او معتقد است با وجود اینکه بسیاری از مسئولان می‌دانند که این دعوا و بحث‌ها چقدر برای کشور و افکار عمومی مضر است، اما باز هم به دنبال ماهی‌گیری خود هستند، ولی باید گفت که این سیل، ماهی سیاسی ندارد. یکی از دلایلی که تاکنون کشور در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت نکرده این است که مسئولان خود را سوار بر یک کشتی نمی‌بینند و خیلی راحت یکدیگر را متهم می‌کنند و متاسفانه برخی هم، توهین و افترا را تبدیل به یک فرهنگ رایج در کشور کردند.

نماینده رشت ادامه داد: گاهی مردمی که با من ارتباط دارند می‌گویند یعنی چه که دولت مجلس را متهم می‌کند و از طرفی مجلس به دولت انتقاد دارد یا دولت با قوه قضاییه و بالعکس وارد بگومگو می‌شوند؟ بعد نتیجه این دعوا‌های سیاسی می‌شود اینکه خیلی از مردم به من می‌گویند شما همه سر و ته یک کرباس هستید و اصلاً دغدغه مردم را ندارید. سیل‌زدگان نیاز به امید دارند. نباید طوری رفتار کرد که ته دل مردم آسیب‌دیده خالی شود و فکر کنند مسئولان از آن‌ها غافل شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان