تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
۲۵هزار واحد مسکونی در اثر سیل تخریب شد؛

احتمال افزایش قیمت سیمان در بازار/ عرضه سیمان رایگان از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان

به نظر می‌رسد سیمانی‌ها امسال پتانسیل تحقق سود بالاتری نسبت به سال قبل خواهند داشت.

احتمال افزایش قیمت سیمان در بازار/ عرضه سیمان رایگان از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان

رویداد۲۴ بر اساس خبر‌ها در روز‌های گذشته، بیش از ۲۵هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر بارندگی شدید و سیلاب بودند، تخریب شده و بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر سیلاب بوده اند، نیازمند تعمیرات است.

ظاهرا از سوی بنیاد مستضعفان ۸۰ کیسه سیمان به صورت رایگان در اختیار واحد‌های مسکونی سیل زده در حال احداث قرار می‌گیرد. این سیمان از شرکت‌های سیمانی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به بهای تمام شده یا اندکی بالاتر خریداری شده و در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

اسماعیل آقامحمدی مدیر مالی یکی از شرکت های سیمانی در خصوص تاثیر این موضوع بر بازار سیمان گفت: خرید سیمان از شرکت‌ها به بهای تمام شده یا کمی بالاتر فقط حجم فروش شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و سودآوری به همراه نخواهد داشت. اما مصرف این حجم سیمان در کشور، در کوتاه مدت بازار سیمان داخل را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است به افزایش قیمت نیز منجر شود. ضمن اینکه فقط ساختمان‌های آسیب دیده نیاز به بازسازی ندارد و برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هم در سیل اخیر خسارت دیده و نیازمند بازسازی هستند.

این فعال صنعت سیمان در ادامه افزود: البته شرکت‌های سیمانی که به مناطق سیل زده نزدیک‌تر باشند، فروش بهتری محقق خواهند کرد.

او با اشاره به احتمال افزایش نرخ مصوب سیمان اظهار داشت: انجمن در حال بررسی قیمت تمام شده سیمان است. با توجه به احتمال افزایش نرخ سیمان و نیز افزایش مصرف داخلی، به نظر می‌رسد سیمانی‌ها امسال پتانسیل تحقق سود بالاتری نسبت به سال قبل خواهند داشت. کما اینکه گزارش‌های منتشر شده تا این لحظه حاکی از رشد حجم و درآمد فروش شرکت‌های سیمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان