تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات بازداشت پیمانکار آزادراه تهران - شمال/ بنیاد مستضعفان: صدور حکم جلب به خاطر اختلاف پیمانکار و بخشدار بود

به گفته دادستان البرز اقدامات برخی از پیمانکاران آزادراه تهران - شمال در منطقه سرخ دره سبب شده بود سیل به سمت یکی از روستا‌ها برود، به همین دلیل حکم جلب پیمانکار صادر شده است. این در حالی است که بنیاد مستضعفان به عنوان کارفرمای اصلی معتقد است صدور حکم بازداشت به خاطر اختلاف بخشدار و پیمانکار بوده و ربطی به اقدامات پیمانکار در تعدی به بستر رودخانه نداشته است.

صدور حکم جلب پیمانکار تهران- شمال برای چه بود؟

رویداد۲۴ حاجی رضا شاکرمی دادستان البرز در روزهای گذشته از صدور دستور جلب برای یکی از پیمانکاران آزاد راه تهران – شمال خبر داد و گفت پرونده‌ای برای رسیدگی به اتهامات او تشکیل شده است.

آنگونه که شاکرمی گفته فردی که جلب شده، پیمانکار آزادراه در بخش سرخ دره بوده زیرا اقدامات او باعث شده سیل به سمت یکی از روستا‌ها برود. به گفته دادستان البرز، پیمانکار آزادراه تهران - شمال در منطقه سرخ دره، با بیل مکانیکی شرکت را در اختیار افراد محلی قرار داده و بستر رودخانه را تصرف می‌کردند.

بررسی رویداد۲۴ نشان می‌دهد پیمانکاری که جلب شده، یکی از پیمانکاران بنیاد مستضفعان بوده است. این پروژه از سال ۷۵ آغاز شده و از سال ۹۴ بنیاد مستضعفان اجرای پروژه را برعهده گرفته است. سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان پیش از این گفته بود در منطقه یک آزادراه ۱۱ پیمانکار مشغول کار هستند.

یک مقام مسئول در بنیاد مستضفعان در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد۲۴ درباره دستور جلب پیمانکار آزاد راه تهران شمال می‌گوید: در آزادراه تهران شمال تعداد زیادی پیمانکار مشغول فعالیت هستند و پیمانکار ما پیمانکار دیگری را استخدام کرده، زیرا قسمت‌های مختلف بتن ریزی، آماتور بندی و ایمن سازی و ... هر کدام افراد متخصص خود را می‌خواهد.

این مقام مسئول گفته پیمانکار آزادراه تهران شمال با توجه به بارندگی‌های اخیر با بخشدار آسارا به مشکل برخورد کرده بود و زمانی که بخشدار از او تقاضای بیل مکانیکی می‌کند که متعلق به پیمانکار دست دوم بوده، او راضی نشده و باعث عصبانیت بخشدار می‌شود و به علت عدم همکاری  تقاضای بازداشت نامبرده را می‌کند که در پی آن با تشکیل جلسات متعدد و همکاری‌های دیگری که صورت گرفته، موضوع منتفی شده و بازداشتی صورت نمی‌گیرد.

بنیاد مستضعفان همچنین گفته پیمانکار منطقه به پیمانکار دسته دوم خود تذکر می‌دهد که در ادامه همکاری‌های متعددی با بخشدار آسارا انجام می‌شود؛ از جمله برای بازگشایی مسیر انتقال آب بین تونل‌های دوم و سوم جاده چالوس در حاشیه سد امیر کبیر که خارج از حوزه فعالیت شرکت قرار گرفته، یک دستگاه بیل مکانیکی پیکور دار و یک دستگاه لودر در اختیار بخشداری قرار می‌دهد و یک لودر نیز برای بازگشایی مسیرهای روستایی به همراه دو دستگاه کمپرسور در اختیار بخشدار قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان