تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
پوتین:

با تصمیم ترامپ درباره جولان مخالفیم

رئیس‌جمهور روسیه تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر «جولان» را خلاف قطعنامه شورای امنیت خواند و گفت: مسکو با این تصمیم مخالف است.
پوتین: با تصمیم ترامپ درباره جولان مخالفیم
رویداد۲۴ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در واکنش به موضع جدید دولت آمریکا در مورد منطقه «جولان» اشغالی سوریه، این اقدام کاخ سفید را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند و گفت: مسکو با چنین تصمیمی مخالف است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش در اقدامی که جز از سوی رژیم صهیونیستی تقریبا مورد استقبال هیچ‌کس قرار نگرفت، حاکمیت تل‌آویو بر منطقه جولان را به رسمیت شناخت. این یکی از خواسته‌های قدیمی رژیم صهیونیستی از آمریکا بود، اما دولت‌های قبلی در واشنگتن همواره با استناد به قوانین بین‌المللی از پذیرش حاکمیت تل‌آویو بر این مناطق اشغالی خودداری می‌کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پوتین دیروز در جریان نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در مسکو، در مورد این اقدام ترامپ گفت: «در ارتباط با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، می‌دانید که موضع روسیه چیست. در بیانیه وزارت خارجه روسیه این مسئله به روشنی اعلام شده است.»

وی افزود: «این تصمیم، بر خلاف قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت ملل متحد است.»

پیش از این وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای بر مخالفت مسکو با این اقدام آمریکا تأکید و یادآور شده بود که بر اساس قوانین بین‌المللی، جولان اشغالی بخشی از اراضی سوریه به شمار می‌آید.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ بخش‌هایی از جولان را به اشغال خود درآورد. بعدا در سال ۱۹۸۱ پارلمان رژیم صهیونیستی به صورت یکجانبه این منطقه را تحت حاکمیت تل‌آویو به رسمیت شناخت، اما در همان سال شورای امنیت با تصویب قطعنامه ۴۹۷ این تصمیم را باطل و فاقد مشروعیت بین‌المللی توصیف کرد. در حال حاضر جولان به سه بخش تقسیم شده که یکی از آن‌ها تحت اشغال صهیونیست‌ها، بخش دیگر تحت کنترل دولت سوریه و بخشی نیز حایل میان طرفین است که نیرو‌های سازمان ملل در آن مستقر هستند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
آخه لامصب تو خودتم مثل اون احمق هستی ...تو هم با اوکراین و جزیره کریمه هم مین کارو کردی ...همتون فقط دارین از قدرت سو استفاده میکنین
نظرات شما
پیشخوان