تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

سیل ۷ هزار تن، ماهی را با خود برد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در اثر بارش‌های اخیر و سیل بی‌سابقه در استان، بسیاری از زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان آسیب‌های جدی دیده است.

سیل ۷ هزار تن، ماهی را با خود برد

رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نبی اله خون میرزایی در سفر به استان لرستان و در جریان بازدید از مناطق و مزارع پرورش ماهی سیل زده شهرستان‌های استان لرستان گفت:با توجه به اینکه لرستان قطب تولید ماهیان سردآبی در کشور است، حلقه های پیش و پس از تولید زنجیره تولید ماهیان به خصوص ماهیان سردآبی در استان بسیار قدرتمند هستند ولی متاسفانه در اثر بارش های اخیر و سیل بی‌سابقه، بسیاری از زیرساخت های پرورش ماهی در لرستان آسیب های جدی دیده است.

وی افزود: به علت آسیب های جدی و بسیار فراوان به زیرساخت های شیلاتی و آبزی پروری استان و تداوم آسیب های سیل اخیر در حوزه کشاورزی و شیلاتی، برآورد آسیب سیل اخیر در حوزه شیلات و تمامی زیر بخش‌های کشاورزی رو به افزایش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر و با خروج وضعیت استان از حالت بحرانی و رسیدن به آرامش نسبی، بازدیدهای گسترده در آینده بسیار نزدیک صورت می گیرد و پس از ارزیابی میدانی، خسارات وارده به مزارع شیلاتی استان برآورد می شود.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت وزیران و بررسی موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس، گفت: با توجه به اینکه خسارات در تولید و زیرساخت‌های استان بسیار بالا است هدف مجموعه دولت این است که تولیدکنندگان دوباره توانمند شوند و همچون گذشته فعالیت های تولیدی خود را با آرامش و جدیت ادامه بدهند.

وی همچنین بعد از مزاع پروش ماهی آسیب دیده در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که 412 مزرعه پرورش ماهی در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دید و سیل 7 هزارتن ماهی را با خود برد.

برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان