تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
رجایی سلماسی:

بانک‌ها باید ملزم به رفع ناترازی خود شوند/ یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تولیدی، بانک‌ها هستند

بنیانگذار بانک سامان با تاکید بر اینکه مسئولیت بانک مرکزی کنترل تورم و حفظ ارزش پول است، گفت: اگر بانک مرکزی از وظایف خود دور بماند، تورم و نقدینگی در کشور دو چندان می‌شود.
بانک‌ها باید ملزم به رفع ناترازی خود شوند/ یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تولیدی، بانک‌ها هستند
رویداد۲۴ اله وردی رجایی سلماسی درباره نقش نظام بانکی در رونق تولید، افزود: نقش بانک‌ها در افزایش تولید و تامین منابع است به شرط آنکه که ملزم به رفع ناترازی خود شوند و سرمایه شان را افزایش دهند.

بانک‌ها باید بتوانند دارایی هایشان را تامین کنند

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تولیدی، بانک‌ها هستند چرا که خودشان دچار ناترازی هستند و اگر این مشکلات حل شوند، می‌توانند به رونق تولید در کشور کمک کنند.

رجایی سلماسی مطرح کرد: امروزه بانک‌ها جز جذب سپرده از مردم کار دیگری ندارند پس چه بهتر که این منابع را به واحد‌های تولیدی بدهند تا هم تولید افزایش یابد و هم دارایی هایشان بازگردانده شود.

وی افزود: در بخش رونق تولید نظام بانکی می‌تواند در مرحله دوم قرار بگیرد چرا که مرحله اول ایجاد امکانات برای واحد‌های تولیدی و افزایش درآمد مردم و اشتغال است.

بانک‌ها باید حجم نقدینگی شان را کاهش دهند

وی ادامه داد: اگر قدرت خرید مردم پایین بیاید تورم رکودی ایجاد می‌شود و واحد‌های تولیدی هم نمی‌توانند اجناس خود را بفروشند. مهمترین مقوله، ایجاد روابط اقتصادی بین ایران و کشور‌های دیگر است که بتوانند کالای خود را بفروشند.

بنیانگذار بانک سامان با بیان اینکه بانک مرکزی نباید مسئولیت هایش را از یاد ببرد، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در بخش نظارت بر بانک‌ها نیز برنامه‌هایی دارد که اگر بانک‌ها تبعیت کنند و از سویی تکلیف ناترازی بانک‌ها مشخص شود، اثرات مثبتی را در آینده و رونق تولید شاهد خواهیم بود.

رجایی سلماسی تاکید کرد: باید بانک‌ها ملزم به رفع ناترازی خود شوند و سرمایه شان را افزایش دهند.
منبع: اقتصاد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان